Zoek MDM

Bulletin

Lada Niva motorstoring.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49462 door handmatig-mechanisch
Motorstoring bij de Lada Niva. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Mijn vraag is of iemand mij kan helpen: er is een storing als de voltmeter boven de 13 Volt komt, dan begint hij te haperen, maar als ik het grootlicht aanzet en de lading van de dynamo daalt, dan normaliseert hij, en ik weet niet of ik dit aan de module, de bobine of de sensor moet aanwijzen, en ik zou geen van deze willen vervangen zonder het zeker te weten. De motor start perfect en met de lichten aan loopt hij goed, maar bij korte stukjes herstelt de accu zich niet. Als iemand hier meer over weet, dan stellen we dat op prijs. Mijn e-mailadres is . ontzettend bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 2 maanden geleden #49464 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp: Motorstoring Lada Niva.
Voordat je iets verandert, is het verstandig om het even te controleren. Ik zal je vertellen over een soortgelijk geval met een Renault Megan I. Toen ik remde of de lichten aanzette, stopte de storing. Het probleem was dat de vrijlooppoelie van de dynamo defect was en bleef haperen totdat ik de dynamo weer aan de praat kreeg. Ik heb hem vervangen en hij werkte weer als een zonnetje. Ik weet niet of de Niva dit type dynamopoelie heeft. Je zou ook kunnen controleren of de dynamoregelaar in orde is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.