Wat ik je wel kan vertellen, is dat het veranderen van het differentieel (rondsel en kroon) de motor op de volgende manieren beïnvloedt: als je een motor hebt die flexibel is (lange zuigerslag en lage dwarsas = koppel bij lage toerentallen) met een korter differentieel, zal hij goed bewegen en accelereren, maar je verliest het voordeel van deze motor, die zuinig is en hoge versnellingen goed vasthoudt als je hem korter maakt, en hij is niet gemaakt om hoge toerentallen te draaien (bijv. bij 120 km/u draait hij op 4000 tpm in plaats van 3000 tpm: meer verbruik en onnodige slijtage). Als je daarentegen een sportievere motor hebt en je verandert het differentieel om de versnellingen te verlengen, zal het tegenovergestelde gebeuren; het zal langer duren om het maximale koppel te bereiken. (ze hebben het meestal vanaf 4000 tpm) zal geen vermogen hebben bij lage snelheden en zal langzamer zijn om zijn koppel te bereiken (om daar brandstof te verspillen), hij zal acceleratie verliezen hoewel hij later meer snelheid wint... maar hij kan remmen en vering missen bij die snelheden waarvoor hij niet is ontworpen... Ik zal niet in meer details treden zoals het gewicht van het vliegwiel dat ook van invloed is, enz... Ik vat samen door te zeggen dat iedereen degene heeft gekregen die overeenkomt en alleen in sommige gevallen is het interessant om de ontwikkeling te verkorten en nooit om deze te verlengen, noch door het differentieel te veranderen, noch door velgen met een grotere diameter te gebruiken.
Door middel van de shims verleng je de afstanden niet en verkort je ze niet, je past alleen de lagers en de speling tussen de rondsels aan (als dit niet goed wordt gedaan, zullen ze ze vernietigen). Houd ook rekening met de mening van anderen (want dit is slechts mijn mening) Groeten!!