Zoek MDM

Bulletin

MOTOR VERSNELLING NIET

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49193 door handmatig-mechanisch
MOTOR VERSNELLT NIET Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO IEDEREEN, IK WERK AAN EEN TUCSON CRDI 2.0-MOTOR UIT 2005. BIJ HET STARTEN LIJKT HET OF HIJ GAAT ER GAAT EN KRIJGT HIJ GEEN ACCELERATIE. NA EEN PAAR MINUTEN KRIJGT HIJ WEL ACCELERATIE, MAAR HAALT HIJ NOG MAAR 2900 RPM. DE SCANNER GEEFT GEEN FOUTCODES. ALS IEMAND EEN BIJDRAGE HEEFT
, ZOU IK DAT OP PRIJS STELLEN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49202 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: MOTOR VERSNELLT NIET
Hallo vriend, geef alsjeblieft meer details over de storing en iemand zal je zeker een accuraat antwoord kunnen geven. Een vriend had een soortgelijke storing, maar zijn auto kwam niet boven de 3000 tpm en viel stil, en bleef alleen onder die waarde. Hij heeft hem naar een scanner gebracht en er kwam geen foutmelding... maar!!! Als er een fout was, was de ECU, of motorcomputer, hoe ze het ook noemen afhankelijk van de locatie, kapot, zoals hij merkte toen hij hem testte met een geleende. Hij kocht een nieuwe en dat was alles. Dit
is misschien niet het geval bij jou, aangezien er veel basisfactoren aan deze storing kunnen kleven, zoals: vuile injectoren, problemen met de bougiekabels, een vuil brandstoffilter (het is mij ooit overkomen),:knipperen: enz.

Groeten, ik hoop dat het snel opgelost wordt!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49217 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: MOTOR VERSNELLT NIET
Begin met de basispunten: controleer de brandstofpompdruk (essentieel), de staat van de injectoren en ultrasoon reinigen wordt aanbevolen. Als de auto soepel loopt en alleen bij bepaalde toerentallen uitvalt, is de logica dat de bedrading en bougies niet het probleem zouden moeten zijn, hoewel niets uitgesloten hoeft te worden. Aan de andere kant kan een sensor losgekoppeld zijn of niet werken. De absolute druksensor veroorzaakt bijvoorbeeld meestal dit soort effecten; deze bevindt zich normaal gesproken op een bepaald deel van het inlaatspruitstuk. Scanners zijn echter geen tovermiddel en dienen alleen om gegevens te verstrekken, wat niet altijd effectief is bij reparaties. Wat u nodig heeft, is een sensoremulator, waarmee u kunt controleren of een van deze sensoren het probleem is. Het is ook altijd raadzaam om een oscilloscoop te hebben om enkele basispunten te meten. Het zou goed zijn als u het defect nauwkeuriger zou kunnen beschrijven. Het kan ook een mechanisch probleem zijn dat niets met het injectiesysteem te maken heeft, bijvoorbeeld een slechte positie van de nokkenassen ten opzichte van de krukas. Onjuiste kleptiming. In dit geval maakt de auto gebruik van hydraulische klepstoters, die mogelijk defect zijn. Met andere woorden, een aantal problemen die mogelijk niets met de injectie te maken hebben. Ik neig ook naar de brandstofpomp, de interne en externe filters, of het drukregelventiel van de pomp. Met vriendelijke groet en veel succes.