Zoek MDM

Bulletin

langzame start bij normale temperatuur

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49105 door handmatig-mechanisch
Langzame start bij normale temperatuur Geplaatst door manual-mecanica
Met vriendelijke groet.

De ontstekingstiming van een Toyota Hilux Vigo 2kd is koud normaal en start uitstekend, maar wanneer hij warm is, is de ontstekingstiming te kort en de starttijd te lang, en zijn er zelfs twee starts nodig om te starten. De vraag is: is het een probleem met het voorverwarmingssysteem of de brandstofinspuitpomp? Hoe regelt het voorverwarmingssysteem de ontstekingstiming? Heeft het te maken met een temperatuursensor, en wat is het? Bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49106 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van langzaam opstarten bij normale temperatuur

Roberto Manitio schreef: Met vriendelijke groet.

De ontstekingstijd van een Toyota Hilux Vigo 2kd is koud normaal en hij start uitstekend, maar als hij warm is, is de tijd te kort en duurt het starten te lang, waardoor hij zelfs twee keer moet starten. De vraag is of het een probleem is met het voorverwarmingssysteem of de brandstofinspuitpomp. Hoe regelt het voorverwarmingssysteem de tijd? Heeft het te maken met een temperatuursensor en wat is het? Bedankt voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49108 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van langzaam opstarten bij normale temperatuur
Ik denk dat het probleem bij de temperatuursensor ligt. Ik zou de weerstandswaarden controleren. Een andere mogelijkheid is dat een van de voorverwarmers defect is en de thermische beveiliging van de timer activeert.
Ik hoop dat mijn mening helpt.
Groetjes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49126 door handmatig-mechanisch
Oké, ik ga de temperatuursensoren controleren, de waarden of het adres van de diagnostische downloadpagina met oscilloscoop opslaan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 3 maanden geleden #49129 door handmatig-mechanisch
Ik ben ernaar op zoek. Uit welk jaar is het?