Zoek MDM

Bulletin

ALGEMEEN OVERLEG

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #49019 door handmatig-mechanisch
ALGEMENE VRAAG Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, IK HEB EEN VW VENTO 2.5 MET TWEE STORINGEN: P0135 EN P2231. IK HEB DE LAMBDA-SONDE VERVANGEN EN DE STORING BLIJFT EVENTUEEL. HEEFT IEMAND OOK ZO'N PROBLEEM GEHAD?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #49020 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp ALGEMENE VRAAG
De eerste geeft aan dat de sensor defect is; de tweede, denk ik, kan te wijten zijn aan de bedrading of de connector. Controleer de doorverbinding van de draden van de ECU-stekker naar de stekker, of controleer op slecht contact in de connector zelf. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden - 10 jaar en 4 maanden geleden #49021 door handmatig-mechanisch
Hallo, p0135 verwijst naar het circuit van de lambdasondeverwarming. De tweede, p2231, verwijst naar de motorregeleenheid die een elektrische kortsluiting detecteert tussen de sensorverwarming en de signaalleiding. Ik heb deze codes al meerdere keren gezien bij VW, en het wordt meestal veroorzaakt door problemen in de bedrading, die niet onderbroken is. Als die twee signalen geen elektrische doorverbinding hebben, zou dat niet zo moeten zijn. Ontkoppel de sensor en de connector van de motorregeleenheid. Meet de weerstand in de bedrading tussen de signaal-PIN en de sensorverwarming. Deze zou enkele megaohms moeten weergeven. Als de weerstand laag is, zijn de twee signalen onderbroken. Als ze in orde zijn, dat wil zeggen van elkaar geïsoleerd, controleer dan de motor-ECU. Wees voorzichtig als de Bora een startonderbreker heeft; plaats geen andere computer of module in het systeem om het te testen, want dan wordt het systeem geblokkeerd. Als u vaststelt dat het de ECU is, moet u deze vervangen, de ontsteking programmeren en het systeem resetten met een scanner. Het is belangrijk om te onthouden dat een foutcode een probleem in een circuit is, niet in een component, dus er is diagnose nodig. Groeten.
Laatste editie: 10 jaar 4 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #49022 door handmatig-mechanisch
Ervan uitgaande dat de foutcodes gewist zijn na het vervangen van de probe, denk ik dat de P2231 veroorzaakt kan worden door een bedradingsprobleem, omdat die code een kortsluiting aangeeft. Ik zou een tester gebruiken om de voeding, aarde en weerstand van de probe en de bedrading te controleren.
Een andere mogelijkheid is dat de probe van slechte kwaliteit is, maar het komt zelden voor dat dezelfde codes worden gereproduceerd.
Ik hoop dat mijn mening helpt.