Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de rode dop van Tsuru, 8 kleppen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 5 maanden geleden #48813 door handmatig-mechanisch
Probleem met het rode Tsuru 8-kleppendeksel. Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond heren, mijn vraag is welk werkplaatshandboek ik kan gebruiken om mijn Tsuru te repareren, 8 kleppen, rode dop, bouwjaar '94 en de tweede daarvoor. Ze hebben de doppen verkeerd om op de draaibank laten zitten, waardoor er olie begon te lekken en rook uitkwam, en boven x toerental spuit hij helemaal niets meer. Nu is mijn olieverbruik toegenomen en spuit er olie uit het uitlaatspruitstuk. Welke diagnose kunt u mij geven, aangezien ik alleen maar ideeën heb en slechts een amateur ben in mechanica. Ik heb geen manier om de compressie of iets anders te controleren. Ik wil gewoon de sprong wagen en hem repareren als dat nodig is. Bedankt vrienden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48838 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het probleem van een Tsuru 8-kleppenmotor met rode dop
Hoi escot02, (ik weet niet wat die "doppen" zijn...), maar uit wat je zegt: als hij alleen olie verbrandt bij lage toerentallen, kan het slijtage van de klepseals of speling in de klepgeleiders zijn. Maar als hij constant olie verbrandt, heb je ofwel een gebroken smeerring of een kras op een cilinder. Of als de cilinders verkeerd zijn bewerkt, kan het zijn dat ze het niet goed hebben gedaan en de zuiger niet goed in de cilinder past. Verwijder de bougies om te zien hoeveel er gesmeerd zijn. Als dat niet het geval is, kan het probleem in de geleiders of afdichtingen van een uitlaatklep zitten. Laat in ieder geval de compressie meten. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.