Goedemorgen allemaal, ik heb twee problemen met een Nissan Optra uit 2006.
Ten eerste lukt het me niet om de Spaanse handleiding voor de automatische transmissie te openen. Ik weet niet welk programma het is; ik heb alle programma's op mijn computer al geprobeerd.
Mijn Optra heeft een complete revisie van de transmissie gehad.
De scheidingsplaten, afdichtingen, pakkingen en kogellagers in het kleppenblok zijn vervangen
, maar na slechts 1200 km vertoonde de transmissie hetzelfde probleem: de auto wilde niet vooruit. Als ik een half uur wachtte, kwam hij wel in beweging, maar schakelde dan weer terug naar neutraal.
Toen ik de olie aftapte, was deze donker en rook hij naar verbrand. Ik heb alleen het kleppenblok gedemonteerd en vond veel bezinksel, alsof de schijven opnieuw waren doorgebrand.
Ik heb de koppelomvormer en de oliepomp uitgesloten als oorzaak. Ik heb de druk van de pomp getest en de koppelomvormer niet, maar ik zag of hoorde niets abnormaals. Bovendien schakelde de auto in het begin snel.
Vervolgens vertoonde het dezelfde symptomen als vóór de revisie van de versnellingsbak: bij het starten van de motor en het inschakelen van de D-stand duurde het even voordat de versnellingen inschakelden, en toen... gebeurde dat met een schok, precies hetzelfde symptoom als vóór de grote onderhoudsbeurt van de versnellingsbak. Dit symptoom bleef aanhouden totdat het probleem ontstond dat geen enkele versnelling meer inschakelde, noch D, noch R, noch 123.
Alvast bedankt aan iedereen die me kan helpen.