Goedemorgen allemaal, ik heb twee problemen met een Optra uit 2006.
Het eerste is dat ik de Spaanse handleiding voor de beschikbare automatische transmissie niet kan openen. Ik weet niet welk programma erin staat. Ik heb het al met alle programma's op mijn computer geprobeerd en
ik heb een Optra die een algehele revisie van de hele transmissie heeft gehad.
De scheidingsschijven, afdichtingen, pakkingen en kogels in het kleppenhuis zijn vervangen,
maar er is slechts 1200 km mee gereden en de transmissie gaf hetzelfde probleem. Het voertuig wilde niet rijden. Als ik een half uur wachtte, liep het wel, maar bleef het in neutraal staan.
Toen ik de olie verwijderde, kwam het er donker uit en rook het verbrand. Ik heb alleen het kleppenhuis verwijderd en vond veel sediment alsof de schijven weer waren verbrand.
Ik heb de turbine en de oliepomp uitgesloten. Ik heb de pomp en de turbine getest, maar
ik zag of hoorde niets abnormaals. In het begin werden de veranderingen snel doorgevoerd en toen kwam het terug met hetzelfde symptoom als bij het starten van de motor en bij het direct inschakelen van de transmissie duurde het even om verbinding te maken en toen het eenmaal was aangesloten, maakte het een bult, hetzelfde symptoom dat begon voordat de algemene Reparatie van de transmissie. Het symptoom bleef zo totdat het probleem zich voordeed: de versnellingen grepen niet meer, noch D, noch R, noch 123.
Bij voorbaat dank aan iedereen die mij kan helpen.