Zoek MDM

Bulletin

Ibiza 1.6 TDI Distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48425 door handmatig-mechanisch
Ibiza 1.6 TDI Distribution Gepubliceerd door manual-mecanica
Hoi, dit is de eerste die ik schrijf, en eerlijk gezegd ben ik er niet echt in thuis, maar toen ik dat deed, heeft het me enorm geholpen. Ik moet de distributieriem weten van een Seat Ibiza 1.6 TDI 105 pk uit 2010, die binnenkort een onderhoudsbeurt nodig heeft. Ik heb gezocht, maar kan hem nergens vinden. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 7 maanden geleden #48427 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Ibiza 1.6 TDI Distributie
Het is eenvoudig: verwijder de inbusbouten van de krukaspoelie en de behuizingen... draai deze en zoek naar de "nul" die verschijnt in het venster dat de versnellingsbakbehuizing heeft op de aansluiting met het blok (van bovenaf gezien), totdat de nul samenvalt met de markering op de behuizing (BDP). Controleer nu of de nokkenaspoelie, het "getande" venster dat deze heeft, naar boven wijst (in deze positie zal cilinder 4 kruisen...). Aan de linkerkant van de poelie zit een gat waar precies de hendel van een 6 mm boor in past, die ook samenvalt met een boor die zich achter de poelie bevindt (de positie is ongeveer 8 uur op een klok). Als dit niet overeenkomt, blijf de motor draaien totdat de boor er helemaal in zit. Wanneer dit gebeurt, als de "nul" op het vliegwiel op de markering staat, bent u op het timingpunt. Als tip wil ik u meegeven de schroeven van de poelie niet los te draaien, omdat het injectiepunt dan naar buiten gaat. Je kunt afbeeldingen van de opening op andere forums bekijken om een beter idee te krijgen. (Als je moeite hebt met het inbrengen van de band, maak je dan geen zorgen, hij zit erg strak... hehe.) Succes! Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48617 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Ibiza 1.6 TDI Distributie
Hartelijk dank man, sorry dat ik dit weekend niet heb gereageerd. Ik ga ermee aan de slag.