Zoek MDM

Bulletin

Mijn Gol 1.9 Sd Diesel heeft getuigensporen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48264 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik schrijf jullie over mijn probleem in de hoop dat iemand een oplossing kan bieden. Ik heb een Volkswagen Gol Dublin uit 2000 met een 1.9 SD dieselmotor. Een paar dagen geleden reed ik op de snelweg en vlak voor mijn bestemming viel de motor plotseling uit. De toerenteller en snelheidsmeter vielen weg en er gingen geen waarschuwingslampjes branden. Ik heb het contact uit- en weer aangezet, maar er gebeurde niets. Er brandden geen waarschuwingslampjes – niet voor de gloeibougies, de koelvloeistoftemperatuur of de oliedruk. Zowel de kilometerteller als de klok werken perfect.
Bovendien is de koppakking kapot, wat me verbaast omdat de motor niet oversloeg, geen overmatig lawaai maakte of klopte. Ik reed op dat moment tussen de 100 en 110 km/u.
Ik ben op zoek naar het bedradingsschema; zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #48265 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: mijn Gol 1.9 SD Diesel geeft waarschuwingslampjes weer.
Wow, Kotteir! Als hij er zomaar mee stopt en niet meer start, denk ik dat je bedoelt dat hij helemaal niet meer start... het lijkt me niet de accu te zijn. Je hebt niet vermeld of de startmotor draait als je de sleutel omdraait, wat erg lijkt op wat er gebeurd is. Ik zou het cilinderkopdeksel verwijderen en de klepstoters controleren op beschadigingen, of de distributieriem nakijken. Deze Golfs hebben de neiging om na verloop van tijd ontregeld te raken... problemen met het krukaswiel zijn ook een bekend probleem. Ik hoop dat je meer geluk hebt en dat het niet is wat ik noemde; het is makkelijk te controleren. Succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.