Hallo, ik heb mijn eerste auto gekocht, een Ford Laser uit 1998 met handgeschakelde versnellingsbak. Toen ik hem kocht, had hij een probleem: als de motor warm werd en de koelventilator aansloeg, probeerde hij af te slaan, en soms lukte dat ook. Het was erger als de airconditioning aan stond; het stationair draaien was een probleem. Na wat onderzoek op forums heb ik de gasklep laten nakijken en ook de stationairregelklep (IAC-klep) laten vervangen. Maar hier is mijn probleem: toen ik de gasklep demonteerde om hem schoon te maken, zag ik dat er een paar slangaansluitingen ontbreken. Ik heb gekeken, maar kan geen losse slangen vinden (in de video's die ik heb bekeken over het onderhoud van de gasklep zag ik wel slangen, maar ik weet niet waar ze vandaan komen). Kan iemand me vertellen wat die slangen zijn en waar ze vandaan komen? De auto rijdt nu beter; hij slaat niet meer af, maar het voelt alsof hij vermogen mist. Mijn broer, die erin heeft gereden, zegt dat ook. Mij werd aangeraden om een nieuwe koppeling te kopen, omdat de huidige lijkt te slippen. Maar ik maak me zorgen dat die slangen ontbreken; zou dat de reden kunnen zijn voor het gebrek aan vermogen? Zou het kunnen dat de auto opzettelijk is gemanipuleerd om kapot te gaan? Ik hoop dat iemand me kan helpen… Nog iets: ik weet niet wat voor motor erin zit. Ik heb overal gezocht, maar zelfs in de papieren staat niet vermeld of het een 1.6 of een 1.8 is. Ik vraag dit omdat ik een koppeling wil kopen, en overal waar ik het vraag, vertellen ze me welke motor erin zit omdat de koppelingen verschillen. Weet iemand waar het label met de motorspecificaties te vinden is? Mij is verteld dat het op het motorblok zit, maar dan moet ik de motor eruit halen om het te vinden.