Zoek MDM

Bulletin

Timing van de injectiepomp van de Opel Frontera 2.3TD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48117 door handmatig-mechanisch
Opel Frontera 2.3TD Injectiepomp Timing Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik ben bezig met het vervangen van de brandstofinjectiepomp van een Opel Frontera 2.3TD met een 23DTR-motor, en ik word er nu al gek van. Ik kan de juiste timing niet vinden.
Ik heb het vliegwiel op het bovenste dode punt (OT) gezet en de nokkenaspoelie op het bijbehorende merkteken, en cilinder nummer 1 blijft in de ontstekingstiming staan (beginnend bij het vliegwiel), maar nu is het probleem in welke positie het tandwiel van de brandstofinjectiepomp moet worden geplaatst.
Er staat een punt op het tandwiel gegraveerd, maar er is geen manier om te weten hoe het moet.
Er staat ook nog een ander merkteken op het vliegwiel met de letter P; ik neem aan dat dit overeenkomt met de pomp. Ik weet niet of ik op het bovenste dode punt of op de P moet letten. Het probleem is dat ik de brandstofinjectiepomp al zo'n 10 keer heb gemonteerd en gedemonteerd, en ik krijg de auto niet helemaal soepel.
Ik zou het erg op prijs stellen als iemand me kan helpen.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48147 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Timing injectiepomp Opel Frontera 2.3TD
Ik zou het BDP-merkteken instellen, de nokkenas op zijn merkteken (klepovergang, cilinder 4), en het ontstekingstijdstip op 1. Het 1-punt zou aan de distributieriemzijde kunnen zitten, niet aan het vliegwiel. De pomp moet op dit punt al in cilinder 1 hebben ingespoten (deze start ongeveer 12 of 18 graden voor het BDP). Zoek de aansluiting van cilinder 1 en door de pomp te draaien, spuit hij diesel in (begin van de injectie), en daar valt de waarde mogelijk samen met het P-merkteken. Probeer het eens. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48170 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Timing injectiepomp Opel Frontera 2.3TD
Hallo allemaal, ik heb het eindelijk gevonden! De pomp was in orde en de motor loopt als een zonnetje. Heel erg bedankt, Ismael53, voor je hulp. Het was erg nuttig. Ik heb het min of meer gedaan zoals je me vertelde. Ik heb ook de Opel TIS 2000 online gevonden, die ook iets uitlegde, hoewel het probleem was dat hij in het Engels was.
Nou, ik zal even uitleggen welke stappen ik heb gevolgd, voor het geval iemand ooit hetzelfde probleem heeft.
Verwijder het kleppendeksel, draai de krukas totdat het vliegwiel in de OT (BDP) positie staat en zuiger 1 in explosietijd staat (zuiger 1 begint met de distributie). Zuiger 4 staat in klepovergang, zo niet, draai de krukas dan nog een slag totdat zuiger 1 in explosietijd staat. Ga dan naar de pomp die we hebben verwijderd en lokaliseer de uitlaat van de injectorbuis N1. Zet nu stroom op de 12V-solenoïdeklep zodat deze opengaat en er diesel via de 4 uitlaten kan komen. Draai vervolgens het pomptandwiel in de overeenkomstige draairichting totdat we zien op welk punt de diesel via uitlaat 1 wordt ingespoten. Als we dit hebben gevonden, ZEER BELANGRIJK: "we draaien het rondsel tot het exacte moment waarop de nokkenassprong die we eerder hebben gecontroleerd de diesel via uitlaat 1 zou inspuiten, kracht begint uit te oefenen. We laten het rondsel in die positie staan" (DIT ZOU HET PUNT ZIJN).
Vervolgens gaan we naar het vliegwiel en zetten we de "OT"-markering terug naar de "P"-positie. Vervolgens plaatsen we de pomp terug in de behuizing, waarbij we ervoor zorgen dat het rondsel niet van zijn vorige positie afwijkt.
Door deze stappen te volgen, zou de motor goed moeten starten. Om rook of kloppen te voorkomen, verplaatsen we de pomp naar voren of naar achteren op de bevestigingsbouten.
Ik hoop dat dit helpt als u ooit hetzelfde probleem heeft. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #52179 door handmatig-mechanisch
Boas Thyagol was zich er niet van bewust dat zijn theorie het beter kon verklaren. compressies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
8 jaar en 6 maanden geleden #52182 door handmatig-mechanisch
Nou, ik begrijp je uitleg niet helemaal. Kun je wat specifieker zijn?