Zoek MDM

Bulletin

Autel Mot Pro of MD 802 kopen ????

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 2 weken geleden #48092 door handmatig-mechanisch
Autel MOT Pro of MD 802 kopen? Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen, in onze werkplaats zijn we geïnteresseerd in de aanschaf van een diagnoseapparaat voor het opsporen en wissen van onderhouds- en foutcodes.
We hebben een apparaat gezien dat veel functies lijkt te hebben, de Autel MOT Pro, en een andere optie is de Autel MaxDig MD 802.
We vragen ons nu af of deze apparaten zijn toegestaan ​​in de branche, aangezien we hebben gehoord dat verschillende werkplaatsen een boete hebben gekregen voor het gebruik van deze in China geproduceerde apparaten.
We weten ook niet waar we het kunnen kopen, omdat we hetzelfde model online hebben gezien voor prijzen variërend van € 200 tot € 750.
Kunt u mij hierover meer informatie geven? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 2 weken geleden - 11 jaar 2 weken geleden #48096 door handmatig-mechanisch
Een handmatig/mechanisch antwoord op de vraag of ik een Autel Mot Pro of een MD 802 moet kopen.
Hallo iedereen, pablo48. Hoewel ik niet bekend ben met de wetgeving in jouw land, is het in mijn land in ieder geval overspoeld met imitaties of klonen van de belangrijkste Chinese fabrikanten van diagnoseapparatuur. Ik was vroeger een Launch-gebruiker... en tegenwoordig is het, tenminste hier, moeilijk om een ​​origineel te kopen... en dan hebben we het over bedrijven met gevestigde winkels... en in Chili doet niemand er iets aan... de vrije markt regelt het, het is aan de gebruiker om onderzoek te doen voordat hij koopt... voor mij is consumentenbescherming in deze sector slechts schijn... vandaar de enorme prijsverschillen. Ik ben overgestapt op Autel; een paar dagen geleden kocht ik een MaxiSys MS908, en voordat ik hem kocht, realiseerde ik me online dat er zelfs van deze professionele, dure, krachtige scanner al kopieën bestaan... heel weinig, maar ze bestaan... Ik heb hem persoonlijk rechtstreeks geïmporteerd van Autel USA. Ik ben niet zo dol op Amerikanen, maar ze doen wel legaal zaken. Wat betreft de verschillen tussen het originele apparaat en de kloon, die zitten hem in de kwaliteit en ontwikkeling van de software, de stabiliteit en de gebruikssnelheid. Klones leveren vaak onjuiste gegevens, wat kan leiden tot diagnosefouten. Voor mij is vertrouwen in de software het allerbelangrijkste. Autel levert een authenticiteitscertificaat; probeer dit te verkrijgen bij een betrouwbaar bedrijf – over het algemeen zijn ze niet de goedkoopste. Welke Autel je moet kopen, kies het beste model dat past bij je budget en behoeften. Het ergste wat je kunt overkomen, is een ontoereikend diagnoseapparaat. Bovendien blijft een model van hogere kwaliteit langer relevant.
Al deze klonen hebben in ieder geval hier voor problemen gezorgd bij de certificering van bedrijven in de branche, of bij het oplopen van sancties. Diagnostische apparaten van meerdere merken van gerenommeerde bedrijven (Chinees of anderszins) maken al deel uit van de industriestandaard sinds de implementatie van de tweede generatie On-Board Diagnostics (OBD2), die veel van deze procedures heeft gestandaardiseerd. Daarom vind ik dat er geen sancties zouden moeten zijn voor het gebruik van deze diagnostische apparaten. De houding van de auto-industrie laat alleen maar zien wat de vijf grootste technologieontwikkelaars momenteel doen: ons allemaal, die onafhankelijk deel uitmaken van de wereldwijde auto-industrie, buitensluiten. Ze verbergen informatie (nu alleen nog op computerplatformen met beperkte toegang)... sancties... ze willen alles controleren, en om dat te bereiken creëren ze een systeem van totale technologische afhankelijkheid... globalisering... NEE, BEDANKT... Pablo, vergeef me deze tirade; dit is slechts de mening van een Latijns-Amerikaanse collega. Groeten aan iedereen.
Laatst bewerkt: 11 jaar en 2 weken geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 9 maanden geleden - 9 jaar en 9 maanden geleden #50823 door handmatig-mechanisch
Een handmatig/mechanisch antwoord op de vraag of ik een Autel Mot Pro of een MD 802 moet kopen.
Wat vind je van de MD802? Ik heb vooral goede recensies gelezen, maar zoals altijd zitten er ook een paar slechte tussen. Het lijkt erop dat veel problemen te maken hebben met de huidige Autel-website en het upgrade-proces. Ik heb hier op het forum ook iets gelezen over een website-update die hopelijk die problemen zal oplossen. Ik vraag me af of die al is uitgevoerd? Of staat dat nog op de planning? Ik ben natuurlijk nieuw met de Autel MaxiDiag Elite MD802 , dus ik heb geen idee wat nieuw of oud is.
Laatst bewerkt: 9 jaar 9 maanden geleden door .