Hallo allemaal, pablo48. Hoewel ik de wetgeving in jouw land niet ken, in ieder geval in mijn land, wemelt het van de imitaties of klonen van de belangrijkste Chinese fabrikanten van diagnoseapparatuur. Ik was een Launch-gebruiker... en momenteel is het, althans hier, moeilijk om een origineel exemplaar te kopen... en dan hebben we het over bedrijven die hun eigen winkels hebben... en in Chili doet niemand iets... de regels van de vrije markt, het is de gebruiker die zich moet informeren voordat hij iets koopt... voor mij is de consumentenbescherming alleen op dit punt belicht... vandaar de enorme prijsverschillen. Ik ben overgestapt naar Autel, een paar dagen geleden heb ik een MaxiSys ms908 gekocht, en voordat ik hem kocht, realiseerde ik me online dat zelfs voor deze professionele scanner, met zijn hoge kosten en hoge prestaties... er al kopieën zijn... heel weinig, maar ze bestaan... Persoonlijk heb ik hem rechtstreeks geïmporteerd van Autel USA. Ik ben niet zo dol op de Yankees, maar ze zijn legaal in de handel. Wat betreft de verschillen tussen de originele machine en de kloon, die liggen in de kwaliteit en ontwikkeling van de software, de stabiliteit en de gebruikssnelheid. Klonen leveren vaak onjuiste gegevens op, wat kan leiden tot fouten in de diagnose. Voor mij is vertrouwen in de software het allerbelangrijkste. Autel biedt een echtheidscertificaat; probeer het te kopen bij een betrouwbaar bedrijf; ze zijn over het algemeen niet de goedkoopste. Wat betreft welke Autel u moet kopen, kies de beste die past bij uw budget en behoeften. Het ergste voor mij is dat het diagnoseapparaat tekortschiet. Bovendien gaat het model van de beste kwaliteit langer mee.
Dit alles, de klonen, is, in ieder geval hier, wat problemen heeft veroorzaakt bij het certificeren van een bedrijf in de branche, of bij het krijgen van sancties. Multimerk diagnoseapparaten van bekende bedrijven (Chinees of niet) zijn onderdeel geworden van de industriestandaard sinds de implementatie van het tweede generatie boorddiagnosesysteem (OBD2), waarbij een groot deel van deze procedure werd gestandaardiseerd. Daarom zouden er naar mijn mening geen sancties moeten zijn voor het gebruik van deze diagnosetools. De houding van de auto-industrie laat alleen maar zien wat de top 5 technologieontwikkelaars vandaag de dag doen: uitsluiting... van ons allemaal die, onafhankelijk van elkaar, deel uitmaken van de wereldwijde auto-industrie. Ze verbergen informatie (nu alleen op computerplatforms met beperkte toegang)... sancties... ze willen ons in alles onder controle hebben, en om dit te bereiken, creëren ze een systeem van totale technologische afhankelijkheid... globalisering... NEE, BEDANKT... Pablo, sorry hiervoor, ik ben geen big deal, dit is slechts de mening van een Latijns-Amerikaanse collega. Groeten aan iedereen.