Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 406 automatische versnellingsbak hulp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48085 door handmatig-mechanisch
Peugeot 406 automatische versnellingsbak hulp Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, goedemorgen. Ik heb een probleem met mijn automatische transmissie. Het is de transmissie van een Peugeot 406 uit 2001, een 2.0 HDi. Ik denk dat het model AL4 is. Het probleem ontstaat wanneer de auto een temperatuur van 32 graden Celsius bereikt. Op dat moment, bijvoorbeeld wanneer ik de auto stop voor een stoplicht en weer verder rijd, schokt hij heel irritant. Ik merk ook dat wanneer ik het pedaal intrap, bijna stilstaand, de auto een lichte schok maakt alsof hij plotseling remt of uit de versnelling schakelt, en wanneer ik weer verder rijd, schokt hij, zelfs als hij warm is. Ik moet zeggen dat we het kleppenhuis hebben vervangen, en dat het probleem zich nog steeds voordoet. Heeft u hulp nodig? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48086 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp hulp bij automatische versnellingsbak in een Peugeot 406
Goedemorgen maat, kijk eens wat je in je auto moet doen: twee magneetventielen vervangen, één voor de lijndruk en de andere voor de modulatie van de omvormerdruk. Je moet rekening houden met de originele olie voor dit type versnellingsbak (ongeveer 3 liter aftapwater, want in totaal zitten er 6 bij de omvormer). Die heb ik niet in de winkel kunnen vinden. Als je het kleppenhuis of het hydraulische blok hebt vervangen, of het nu nieuw of gebruikt was, dan zijn de nieuwe magneetventielen anders dan die van de originele versnellingsbak. De olie kan erg vuil zijn en ook het filter. Je moet ook magneten kopen die in het carter van de versnellingsbak worden geplaatst om metaalverontreinigingen te verwijderen. Als je de nieuwe hebt vervangen, moet je een nieuw programma voor de versnellingsbak downloaden zodat deze deze kleppen herkent en het gaspedaal kan resetten met de Peugeot-scanner. De rest is een kwestie van demontage en vervanging van banden en schijven, wat overigens erg duur is (haha, net als bij elke automatische versnellingsbak). Ik hoop dat je het nuttig vond. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48088 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp hulp bij automatische versnellingsbak in een Peugeot 406
Hartelijk dank, Roderick, voor je informatie. Het kleppenhuis is een gereviseerd, nieuw kleppenhuis, en de olie is ook ververst, dus het is nieuw. Wat ze niet goed hebben gedaan, is de programmering van de twee magneetventielen of het gaspedaal. Het probleem is dat ik alleen de foutmelding krijg in de eerste versnelling, van neutraal naar de eerste versnelling en achteruit. De rest van de versnellingen loopt geweldig en supersoepel. Interessant is dat zelfs als de auto bijna stilstaat, het heel langzaam intrappen van het pedaal tot hij volledig stilstaat, een lichte schok of rem veroorzaakt. Ik maak me zorgen over dit probleem, aangezien de andere versnellingen perfect lopen en ik de specifieke storing niet kan vinden, dus ik waardeer je hulp enorm.