Zoek MDM

Bulletin

Renault megane technische kenmerken VINS-nummer?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48071 door handmatig-mechanisch
Groeten aan alle forumleden:

ik heb een RENAULT MEGANE type BA, BAON-variant, gekregen en ik moet wat reserveonderdelen kopen, maar ik weet niet hoeveel pk hij heeft en of het een D, TD, TDI, enz. is.

Het chassisnummer is VF1BA0NM519847555.

De auto heeft een diesel D/F9Q A7-motor van 1870 cc.

Kan iemand mij de motorspecificaties vertellen of waar ik reserveonderdelen kan vinden, aangezien er zoveel modellen en cilinderinhouden zijn dat ik geen fouten wil maken.

Groeten aan iedereen

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #48072 door handmatig-mechanisch
Antwoord uit een handleiding voor monteurs over het onderwerp Renault Megane: technische kenmerken en VIN-nummers?
Deze heeft 120 pk, als ik me niet vergis, en is een DTI met directe injectie (er zitten wat kleine verschillen tussen de F9Q van de Laguna, vanwege de positie van de turbo en wat kunststof luchtinlaatpijpen, en verder weinig). De Mégane heeft een F9Q 800-motor, boring 80 x slag 93, compressieverhouding 19:1, hogedrukpomp en Bosch-injectoren. Je kunt de injectieonderdelen en filters bij elke auto-onderdelenwinkel vinden, maar andere specifieke onderdelen zul je bij Renault moeten kopen. Als je het chassisnummer meeneemt, heb je geen problemen. Met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.