Zoek MDM

Bulletin

Subaru Leone Turbo accelereert niet bij turbochargen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #47955 door handmatig-mechanisch
Vrienden, ik heb behoefte aan meningen, instructies of hulp met mijn Subaru Leone Turbo Coupé uit de jaren 90.
Het probleem is dat als de motor relatief koud is, hij supersnel accelereert, met een belasting van 0,5 bar (standaard), maar als de motor wat warmer wordt, accelereert hij niet meer wanneer de turbo 0,2 bar of meer belast wordt en begint de motor te "schokken"...
Ik heb de distributieriem en de ontstekingsinstellingen gecontroleerd en alles is in orde...
Als iemand iets soortgelijks is overkomen, zou ik graag wat hulp ontvangen en me laten weten wat ik kan doen. Alvast bedankt

. P.S.: de turbo in de auto is vervangen door een Garrett A/R .48, STI-intercooler, HKS-blowoff en een 3" uitlaatpijp.
Laatst bewerkt: 10 jaar en 11 maanden geleden door . Reden: spelfout

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47967 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Subaru Leone Turbo accelereert niet bij turbocharging.
Het zou fijn zijn als je ons kon vertellen of dit direct na die aanpassingen (turbo, enz.) begon, of dat alles prima werkte en het nu pas begint. Ik denk dat als het na die aanpassingen is gebeurd, het komt doordat: als het koud is, het mengsel rijker is en relatief goed loopt, maar als het warm is, armer wordt als het warm is. En als je de inlaatluchtstroom hebt verhoogd (bijvoorbeeld door de turbo meer lucht te laten toevoegen), leveren de injectoren bij accelereren niet genoeg lucht aan, waardoor ze "kort" worden en de motor daardoor stikt bij accelereren. We zullen meer reacties zien. Proost!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.