Zoek MDM

Bulletin

Probleem met wiellagers van de Honda Civic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47915 door handmatig-mechanisch
Probleem met wiellager van een Honda Civic. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik zal het je vertellen: twee weken geleden zijn de voorwielagers aan beide kanten van een Honda Civic vervangen.
En op vrijdag kwam hij terug met de melding dat er een zoemend geluid was. Hij ging het testen en het was duidelijk merkbaar tijdens het rijden; vanaf 35 km/u was het zoemen al hoorbaar.
Bij het optillen van het voertuig en het draaien van het wiel is de trilling van het lager in de schokdemperveer voelbaar. De klant wil daarom garantie, die we sowieso zullen geven. Mijn vragen zijn:

1) Is het normaal dat de voorwielagers van een Honda Civic kapot gaan?
2) Waarom begaf het lager het al na twee
wekenlang, ligt dat aan de kwaliteit van het lager of aan de onjuiste installatie ervan?
3) Heeft een massalager een instelperiode ten opzichte van de
Rijdt de chauffeur?
4) Zijn er voorzorgsmaatregelen die genomen moeten worden bij het monteren van het wiellager?

Ik wacht op uw reactie en heb een vergelijkbare foto van het betreffende Honda-model bijgevoegd.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47932 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp wiellagerprobleem bij de Honda Civic
Ik neem aan dat je het hebt over het axiale lager dat bovenop de veer zit. Het is niet normaal dat het zo kort meegaat, tenzij het zonder vet draait of het materiaal van slechte kwaliteit is. Ervan uitgaande dat de schokdempers en veren de originele zijn en natuurlijk correct gemonteerd, zouden ze geen twee weken mee moeten gaan. Ze gaan bijna de hele levensduur van de auto mee, tenzij de auto een probleem heeft door een aanrijding waardoor ze niet goed in de carrosserie zitten. Dit probleem komt zelden voor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47933 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp wiellagerprobleem bij de Honda Civic
En als je het hebt over het wiellager (ik ben niet bekend met de term "wiellager"), dan kan het zijn dat ze niet met het juiste gereedschap en de juiste pers zijn gemonteerd. Als ze erin zijn geslagen, kunnen de loopvlakken waar de kogels in rollen beschadigd zijn en nu onbruikbaar zijn. Te strak aandraaien kan dit ook veroorzaken, maar dat komt minder vaak voor (je zou ze dan wel heel strak moeten aandraaien... haha...). Als je beschrijft hoe ze gemonteerd zijn, kunnen we beter begrijpen wat er is gebeurd. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 4 weken geleden - 11 jaar 3 weken geleden #47962 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Luis, ik heb gelezen over je probleem... moderne Civics die het laten afweten... de oudere waren beter... misschien heeft Honda ingezien dat het niet rendabel is om zulke betrouwbare auto's te maken... hehehe. Oké, even serieus, ik ben het met Ismael eens dat een montagefout heel goed de oorzaak van het probleem kan zijn; dat lager is vrij gemakkelijk te beschadigen tijdens de installatie. Wat betreft de kwaliteit van het lager voor die Civic, tenminste in Chili, is het originele lager ongelooflijk duur, en helaas zijn er veel Chinese alternatieven van slechte kwaliteit op de markt gekomen. Wat betreft het inrijden van het lager... pff, ik denk dat er geen speciale aanpassingen nodig zijn vanwege de precisie waarmee moderne lagers worden geproduceerd. Wat betreft voorzorgsmaatregelen, naast de gebruikelijke zorg bij het monteren in de pers en vervolgens in de auto, moet je bij moderne auto's met ABS, waar het lager in veel gevallen geïntegreerd is met het fonische of magnetische wiel waar de wielsnelheidssensor zich bevindt, extra voorzichtig zijn. Bepaal eerst de montagezijde; het maakt niet uit of je het lager op welke manier dan ook monteert. Helaas heb ik deze pijnlijke les geleerd toen ik een tijdje geleden een wiellager of naaf van een Porsche Cayenne S verving. Ik had hem verkeerd om gemonteerd omdat ik niet wist hoe het moest... er waren geen handleidingen of referenties. Ik heb een heel duur lager verpest doordat ik hem ondersteboven had geplaatst. Direct na de montage en een proefrit ging het ABS-TCS-ESP-waarschuwingslampje branden, wat duidde op signaalproblemen precies bij het wiel waaraan ik had gewerkt. De diagnosescanner gaf aan dat dat wiel geen snelheid had. Verdorie, ik herinner me het nog en ik word er boos van. Na vele uren diagnosewerk concludeerde ik dat het een montagefout was. Ik schaam me er een beetje voor, maar ik deel het zodat het niemand anders overkomt. Het lager heeft namelijk, intern verbonden met de afdichting, de behuizing van de wielsnelheidssensor. Extern gezien, afgezien van zijn enorme formaat, is het alleen qua uiterlijk een normaal lager... In dat geval heb ik het onder garantie laten repareren omdat het mijn fout was... Bah, het deed pijn, maar ik was nog bozer dat ik die fout had gemaakt. Hartelijke groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 3 weken geleden door .