Zoek MDM

Bulletin

Probleem met massalager van Honda Civic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47915 door handmatig-mechanisch
Probleem met massalager van Honda Civic Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik vertel je, twee weken geleden zijn de voorste lagers aan beide kanten van een Honda Civic vervangen.
En op vrijdag kwam hij weer terug en ze zoemden hem, hij ging het uitproberen en het werd merkbaar toen hij 35 km reed, het zoemen begon al merkbaar te worden.
Wanneer je het voertuig optilt en de band draait, voel je de trillingen van het lager in de schokdemperspiraal. De klant wil nu garantie, en die gaan we hem sowieso geven. Mijn vragen:

1) Is het normaal dat de voorste massalagers van Honda Civics kapotgaan?
2) Hoe kan het dat het lager binnen twee jaar kapot is?
weken, is dit een probleem met de kwaliteit van het lager of een slechte installatie ervan?
3) Heeft een massalager een instelperiode ten opzichte van de
Rijgedrag van de bestuurder?
4) Moeten er voorzorgsmaatregelen worden genomen bij het installeren van het massalager?

Ik wacht op uw antwoord en voeg een vergelijkbare foto bij van het type Honda dat het betreft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47932 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Honda Civic massalagerprobleem
Ik neem aan dat u doelt op het axiale lager dat boven de veer zit. Dat dit zo kort meegaat, is niet normaal. Tenzij het vetvrij is of het materiaal slecht is. De schokdempers en VEREN zijn dan origineel en goed gemonteerd. Ze zouden geen twee weken mee moeten gaan. Ze gaan bijna de hele levensduur van de auto mee, tenzij de auto een probleem heeft door een klap en ze niet goed op de romp zitten. Dit probleem komt zelden voor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47933 door handmatig-mechanisch
En als je het over het wielnaaflager hebt (ik weet niet wat "massalager" betekent), dan is het mogelijk dat ze niet met het juiste gereedschap en een pers zijn gemonteerd. Als ze met een hamer zijn gemonteerd, kunnen de loopvlakken waar de kogels doorheen rollen "geraakt" zijn en zijn ze niet meer bruikbaar. Te strak aandraaien kan dit ook veroorzaken, maar het is lastiger (ze moeten dan flink worden aangedraaid... hehehe...). Als je ons kunt vertellen hoe ze gemonteerd zijn, zou dat ons helpen begrijpen wat er is gebeurd. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #47962 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Luis, ik heb je probleem gelezen... moderne Civics falen... de oude waren beter... misschien heeft Honda ingezien dat het niet rendabel is om zulke betrouwbare auto's te maken... hehehe, nou even serieus, ik ben het met Ismael eens dat een fout in de montage het probleem perfect kan veroorzaken, dat lager raakt vrij gemakkelijk beschadigd tijdens de montage... het andere punt is de kwaliteit van het lager voor die Civic, tenminste in Chili, het originele lager is erg duur, en helaas zijn er veel Chinese alternatieven van verschrikkelijke kwaliteit op de markt gekomen... wat betreft het inlopen van het lager... ugh, mijn mening is dat er geen speciale aanpassingen nodig zijn vanwege de precisie waarmee moderne lagers worden geproduceerd. Wat betreft voorzorgsmaatregelen, afgezien van de gebruikelijke zorg bij het monteren op de pers en vervolgens op de auto, zou het in moderne auto's met ABS, waarin in veel gevallen het lager het fonische of magnetische wiel integreert waar de wieltoerentalsensor invloed op heeft, heel voorzichtig zijn, eerst de montagekant bepalen, het is niet hetzelfde om het lager aan welke kant dan ook te plaatsen ... die pijnlijke les heb ik helaas geleerd bij het vervangen van een wiellager of massa van een Porsche Cayenne S, lang geleden, ik heb het achterstevoren geplaatst, omdat ik het niet wist ... er waren geen handleidingen of referenties ... Ik heb een heel duur lager vernield, omdat ik het omgekeerd monteerde, direct na de montage en het testen, ging het ABS-TCS.ESP-foutlampje branden, wat aangaf dat er signaalproblemen waren precies op het tussenliggende wiel ... op de scanner gaf dat wiel nul snelheid aan ... shit, ik herinner het me en het maakt me boos ... na vele uren diagnose kwam ik tot de conclusie dat het een montagefout was ... dit schaamt me een beetje, maar ik vertel het zodat het niemand anders overkomt. Het lager is in feite intern verlijmd met de keerring en heeft de kooi voor de wielsnelheidssensor. Uiterlijk is het, afgezien van zijn enorme omvang, slechts qua uiterlijk een normaal lager... in dat geval heb ik er garantie op gegeven omdat het mijn fout was... bah, het deed pijn, maar ik was nog bozer omdat ik de fout had gemaakt. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 10 jaar 11 maanden geleden door .