Zoek MDM

Bulletin

Als ik een auto langer dan anderhalf jaar heb zonder hem te starten,

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47882 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een auto die al meer dan anderhalf jaar niet meer start. Ik heb erover gedacht om hem weer te starten, maar ik dacht dat het problemen zou kunnen veroorzaken omdat er al een pakking of iets dergelijks in de motor kapot is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47883 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp als ik een auto heb die al meer dan anderhalf jaar niet start
Als het geen problemen opleverde voordat u het uitschakelde, kunt u het weer inschakelen. Vervang dan de motor- en transmissieolie, en ook de koelvloeistof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47888 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp als ik een auto heb die al meer dan anderhalf jaar niet start
Wat ik zou doen, is de bougies verwijderen en een beetje olie door het gat gieten om de cilinders te smeren. Vervolgens draai ik de motor met de hand vanaf de krukas om te kijken of hij soepel loopt (misschien zitten de zuigerveren vast of roesten de cilinderwanden door condensatie door blootstelling aan de elementen). Als hij soepel loopt, forceer hem dan niet en giet er een beetje kruipolie in en laat hem zo een nachtje staan. De volgende dag draai ik hem weer rond. Als hij soepel loopt, doe ik de bougies er weer in, controleer ik de niveaus en de accu, en start ik hem. Het lijkt misschien gek, maar je voorkomt zo krassen op de cilinderwanden of het breken van zuigerveren. Groeten!!