Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Accent jaar 99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47853 door handmatig-mechanisch
Hyundai Accent 1999 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met deze Hyundai Accent uit 1999. 's Ochtends is het toerental instabiel en ruik ik rauwe benzine. Ik moet hem zo'n 3 of 5 keer aan en uit zetten om de motor te stabiliseren.
Ik zeg je alvast dat ik geen professionele monteur ben, ik ben nog in leerproces. Hartelijk dank voor jullie suggesties en moge God jullie zegenen.
:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47854 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van de Hyundai Accent uit 1999
Hallo, ik kom uit Chili, Iquique, ik denk dat je eerst de basis van de motor moet controleren, die er dan zo uitziet:
1.- bougies (conditie)
2.- bougiekabel
3.- verdeler die goed getimed is op zijn punt, of graden van voorloop ten
opzichte van de krukaspoelie waar de schaal wordt weergegeven met de graden die overeenkomen met het motormodel
4.- je moet de kleur van de rook uit de uitlaatpijp observeren, het geeft je ook
een indicatie van hoe de bougies zijn, gerelateerd als het het geval is dat het olie verbrandt, of een temperatuurprobleem had, kortom, er zijn veel punten die je kunt leren om de mechanica beetje bij beetje te zien, het is erg leuk, vooral bij motoren zoals die van 99, omdat ze vrij eenvoudig zijn, vanuit het oogpunt van iemand die al iets weet over mechanica, nodig ik je uit om door te gaan met analyseren, vergelijken en experimenteren totdat je je eigen conclusies kunt trekken, dat is erg belangrijk dat je traint Met een aantal basismechanica- en elektronicacursussen zul je zien hoe je beetje bij beetje zult leren en je zult De details kunnen verzorgen zonder naar de monteur te hoeven gaan. Er zijn echter gevallen van pech waarbij een echte professionele monteur nodig is om het voertuig in optimale staat te laten repareren. Met vriendelijke groet vanuit Iquique, Chili.

Hector Luis Titolio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47862 door handmatig-mechanisch
Hallo Fresh Boarder, bedankt voor je advies. Ik heb mijn best gedaan en ik kan je vertellen dat ik ben begonnen met het vervangen van de bougies, het luchtfilter, het brandstoffilter, de bougiekabels en de timingsensor van de gasklep. Het probleem blijft bestaan. Ik bedoel, het toerental gaat op en neer. Ik moet steeds het toerental opvoeren.
Ik ben op zoek naar de IAC-klep. Ik ga het proberen en laat het je weten. Bedankt.
:( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #47867 door handmatig-mechanisch
Hoi Llantero1, aangezien je het hebt over dingen die 's ochtends gebeuren als het koud is, denk ik dat de brandstofrail druk verliest of 's nachts zonder brandstof komt te zitten... Het zou kunnen dat het bij het starten even duurt voordat de rail weer op druk komt. Je zou moeten kijken of er geen losse klem zit op de leiding van de pomp naar de rail. Een andere mogelijkheid is dat de IAC vuil is en vast blijft zitten totdat hij opwarmt, of dat hij defect is. Je hebt gelijk dat je die moet controleren. De weerstand van de koelvloeistoftemperatuursensor bij koude en warme temperaturen moet ook gecontroleerd worden; deze beïnvloedt de startprestaties totdat de motor opwarmt. Een ander punt dat ik zou controleren, is op valse luchtinlaten tussen de flowmeter en het gasklephuis (klemmen, pakkingen) of tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop. Tja, het is moeilijk te zien zonder het te zien, maar met een beetje moeite, zoals je zegt, vind je het wel. Kop op!