Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Accent, bouwjaar 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47853 door handmatig-mechanisch
Hyundai Accent, 1999. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met mijn Hyundai Accent uit 1999. 's Ochtends is het toerental instabiel en ruikt het sterk naar onverbrande benzine. Ik moet de motor 3 tot 5 keer aan- en uitzetten voordat hij enigszins stabiel loopt.
Ik wil er wel even bij zeggen dat ik geen professionele monteur ben; ik ben nog aan het leren. Heel erg bedankt voor jullie suggesties, en God bless you.
:(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47854 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Hyundai Accent bouwjaar 99
Hallo, ik kom uit Iquique, Chili. Ik denk dat je eerst de basis van de motor moet controleren, namelijk:
1. Bougies (conditie)
2. Bougiekabels
3. Ontstekingverdeler, correct afgesteld, oftewel de vervroeging in graden ten
opzichte van de krukaspoelie, waarbij de schaalverdeling de graden aangeeft die overeenkomen met het motormodel
4. Let op de kleur van de uitlaatgassen; dit geeft je ook
een indicatie van de conditie van de bougies, bijvoorbeeld of er olie wordt verbrand of dat er temperatuurproblemen zijn. Kortom, er valt veel te leren over mechanica, beetje bij beetje. Het is erg interessant, vooral met motoren zoals die uit '99, omdat ze vrij eenvoudig zijn voor iemand die al wat van mechanica afweet. Ik moedig je aan om te blijven analyseren, vergelijken en experimenteren totdat je je eigen conclusies kunt trekken. Het is erg belangrijk dat je je laat bijscholen door een professional. Een basiscursus mechanica en elektronica, en u zult zien hoe u gaandeweg leert en in staat bent om zelf details te repareren zonder naar een monteur te hoeven gaan. Er zijn echter gevallen waarin u wel een professionele monteur nodig heeft om het voertuig correct te repareren. Met vriendelijke groet,

Hector Luis Titolio

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47862 door handmatig-mechanisch
Hoi Fresh Boarder, bedankt voor je advies. Ik doe echt mijn best en ik wilde je laten weten dat ik ben begonnen met het vervangen van de bougies, het luchtfilter, het brandstoffilter, de bougiekabels en de gaskleppositiesensor, maar het probleem blijft. Het toerental schommelt en ik moet constant gas geven.
Ik ben op zoek naar de stationairregelklep (IAC-klep); ik zal die proberen en je laten weten wat het resultaat is. Bedankt.
:( :(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #47867 door handmatig-mechanisch
Hallo llantero1, aangezien je zegt dat het 's ochtends gebeurt als het koud is, denk ik dat de brandstofrail druk verliest of 's nachts is gevuld. Het kan zijn dat het even duurt voordat de brandstofdruk stabiliseert bij het starten, totdat de rail voldoende druk heeft opgebouwd. We zouden moeten controleren of er slangklemmen tussen de pomp en de rail loszitten. Een andere mogelijkheid is dat de stationairregelklep (IAC-klep) vuil is en vastzit totdat de motor warm is, of dat deze defect is. Je hebt gelijk dat je die moet controleren. De koelvloeistofsensensor moet ook gecontroleerd worden op weerstand, zowel bij koude als warme motor, omdat deze het starten beïnvloedt totdat de motor warm is. Verder zou ik controleren op eventuele valse luchtlekken tussen de massaluchtstroommeter en het gasklephuis (klemmen, pakkingen) of tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop. Zonder het te zien is het moeilijk om het zeker te weten, maar als je er moeite voor doet, zoals je zegt, zul je het vinden. Succes!