Hallo, ik kom uit Chili, Iquique, ik denk dat je eerst de basis van de motor moet controleren, die er dan zo uitziet:
1.- bougies (conditie)
2.- bougiekabel
3.- verdeler die goed getimed is op zijn punt, of graden van voorloop ten
opzichte van de krukaspoelie waar de schaal wordt weergegeven met de graden die overeenkomen met het motormodel
4.- je moet de kleur van de rook uit de uitlaatpijp observeren, het geeft je ook
een indicatie van hoe de bougies zijn, gerelateerd als het het geval is dat het olie verbrandt, of een temperatuurprobleem had, kortom, er zijn veel punten die je kunt leren om de mechanica beetje bij beetje te zien, het is erg leuk, vooral bij motoren zoals die van 99, omdat ze vrij eenvoudig zijn, vanuit het oogpunt van iemand die al iets weet over mechanica, nodig ik je uit om door te gaan met analyseren, vergelijken en experimenteren totdat je je eigen conclusies kunt trekken, dat is erg belangrijk dat je traint Met een aantal basismechanica- en elektronicacursussen zul je zien hoe je beetje bij beetje zult leren en je zult De details kunnen verzorgen zonder naar de monteur te hoeven gaan. Er zijn echter gevallen van pech waarbij een echte professionele monteur nodig is om het voertuig in optimale staat te laten repareren. Met vriendelijke groet vanuit Iquique, Chili.
Hector Luis Titolio