Zoek MDM

Bulletin

dieselcircuit lucht

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47531 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp luchtcircuitdiesel
Het is oké, ik breng het naar de monteur zodra ik tijd heb. Het was in ieder geval om een idee te krijgen en te voorkomen dat mij hetzelfde overkwam als de vorige keer. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47535 door handmatig-mechanisch
Maar... hier weer? .. oh, laten we eens kijken of we je kunnen helpen; ik weet niet of ze de pomp hebben gereset toen je dat probleem had; of ze hem hebben gereset (hij kan schokken als hij verkeerd is gereset). Een ander probleem is dat ik niet weet of je het filter dat in die schroef zat hebt vervangen en er vuil in is gekomen (laten we hopen van niet). Nou. Als je ons meer aanwijzingen kunt geven (bijvoorbeeld of hij onregelmatig stationair draait, witte rook heeft, enz.), denk ik dat ik begrijp dat je er direct diesel in hebt gegooid (in een jerrycan, bevestigd aan de vulbalg en de pomp), laat het ons dan weten. Met vriendelijke groet!!! (Het spijt me dat je weer "problemen" hebt)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47536 door handmatig-mechanisch
Mogelijk zit er lucht in de injectoren (probeer ze te ontluchten met draaiende motor, open en sluit ze totdat de diesel er goed uitkomt). In ieder geval, als ze een scan doen en je de foutcode geven, zou dat ons werk misschien wat makkelijker maken. Laten we eens kijken wat het is!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47566 door handmatig-mechanisch
Hoi Ismael, hehe ja hier weer, ik heb de zeef niet geplaatst, wat ik wel heb gedaan is een voorfilter en neten van het filter, en de timing is nog steeds niet, is dat ik hier bang ben om de pomp weer aan te zetten, noem me raar of wat je wiltXD , maar ... uff, hier zijn niet veel dieselexperts, en degenen die er zijn konden de fout niet vinden, wat jij wel hebt gedaan, de kraan is erg zeldzaam, hij start perfect, loopt perfect, geen rook, het controlelampje van de motor gaat niet aan, hij gaat steile hellingen op die duizeligheid veroorzaken, hij is geniaal, maar die kleine schokjes, irriteren me een beetje, het zou kunnen, zoals dat vreemde idee, dat het slecht getimed was dat gebeurde, maar het is onlogisch dat het 6 maanden later gebeurt, ik heb ook gedacht dat het een afdichting van de pomp zou kunnen zijn die te wijten is aan holtes, of dat er een porie is geraakt, en als ik hem rechtstreeks bij het primen en zelfs rechtstreeks van de tank naar de pomp monteerde, dus er passeerde geen lucht maar het gaf dezelfde kleine schokjes, Ik heb de voorlooplamp er weer op gezet (bailout), en als ik er goed naar kijk, blijkt dat er nu ook geen lucht meer uit komt. De schokken lijken minder opvallend te zijn. Zoals ik al zei, het is een X-file. Trouwens, bedankt. Laten we eens kijken of ik op een dag op zoek kan gaan naar een handleiding voor een auto die ik restaureer, een Honda Prelude uit 1981, het eerste model.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47568 door handmatig-mechanisch
;) Wauw!! Dus je hebt een Prelude gekocht, wat leuk!! Ik heb ooit in een 2.2 VTEC gereden die het niet heeft gehaald... als ik een handleiding vind, stuur ik hem naar je (in ieder geval de link), zodat je hem kunt updaten en ervan kunt genieten...B)
Het probleem met de pomptiming is niet goed als hij vervroegd is (de ECU zou dit probleem gedeeltelijk moeten verhelpen), ook al heeft hij tot nu toe goed voor je gewerkt. Ik denk dat als je geen lekken in de pomp ziet, het niet door een pakking kan komen. Ik heb je al verteld dat het goed zou zijn om hem te laten uitlezen om te zien welke foutcode hij geeft. (waarmee de mogelijkheid van luchtinlaten wordt uitgesloten) zou het nodig zijn om te weten of de solenoïdeklep van de inspuitvervroeging al versleten is... of de positiesensor van het gasklephuis, en... debietmeter, enz... maar je zegt dat de terugslagklep niet oplicht... zelfs dan zou het geen kwaad kunnen om die in de automaat te plaatsen.
De brandstof zou ook de boosdoener kunnen zijn. Tegenwoordig verkopen sommige tankstations het in vervuilde vorm (probeer het maar eens bij een ander tankstation). Ik heb al schaafsel in sommige pompen gezien, omdat de brandstof niet goed smeert en... gaat slijten. Nou, als je het niet aandurft om ermee naar de monteur te gaan, staat de installatie in de handleiding en is het eenvoudig. Ik weet zeker dat je er meer interesse in zult hebben (zowel voor het geld als om de werkplaats te vermijden).:kant: Groeten!!!