Zoek MDM

Bulletin

hoogte van de motorvoeringen in de Peugeot 206, TU3JP-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47480 door handmatig-mechanisch
Wat is de tolerantie of maximale hoogte van de cilinderbussen van een Peugeot 206 TU3JP-motor ten opzichte van het motorblok? Het was nodig om deze met aluminium te vullen en het blok te borstelen omdat het kromgetrokken of verdraaid was.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47485 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp cilinderhoogte in een Peugeot 206, TU3JP-motor
Voor de TU3-motor bedraagt de hoogte tussen de bovenkant van het blok en het steunvlak van de cilinderbus 90+-0,015 mm, de dikte van de O-ring van de cilinderbasis bedraagt 1,15 tot 1,35 mm, de overshoot van de cilinderbus in het blok bedraagt 0,03 tot 0,10 mm met een maximaal verschil tussen aangrenzende bussen van 0,05 mm. Als er op verschillende punten van één bus tussen het blok wordt gemeten, mag er geen maximaal verschil zijn van 0,02 mm. (Dit komt uit een werkplaatshandboek van Peugeot) Ik hoop dat de gegevens nuttig voor u zijn. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 3 maanden geleden #50999 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp cilinderhoogte in een Peugeot 206, TU3JP-motor
Geweldige info, Ismael! Ik was ook op zoek naar dezelfde informatie voor de Peugeot TU3JP-motor. Ik hoop dat de toleranties vergelijkbaar zijn. Groeten, Mario uit Buenos Aires

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
9 jaar en 3 maanden geleden #51000 door handmatig-mechanisch
Geweldige info, Ismael! Ik was ook op zoek naar dezelfde informatie voor de Peugeot TU3JP-motor. Ik hoop dat de toleranties vergelijkbaar zijn. Groeten, Mario uit Buenos Aires