Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 406 distributieriem met twee nokkenassen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47397 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Peugeot benzinemotor met dubbele bovenliggende nokkenas. De distributieriem is vervangen en nu loopt de motor stationair onregelmatig. Er is een compressietest uitgevoerd, die 0% aangaf. De cilinderkop is verwijderd en de kleppen zijn vervangen. De motor is opnieuw afgesteld, maar loopt nog steeds onregelmatig. De compressie is goed, maar de motor slaat over. Volgens de monteur is de distributieriem correct gemonteerd. Heeft iemand advies over dit probleem?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #47404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp distributieriem van de Peugeot 406 met twee nokkenassen.
Hallo VILCHES, het lijkt erop dat alles wijst op een probleem dat is ontstaan ​​door het vervangen van de distributieriem... als er geen compressie is, betekent dit dat de timing zo slecht is afgesteld dat de nokkenassen de kleppen als het ware "vanzelf" openden. Als dit gebeurt, is het normaal dat de kleppen verbogen raken, vandaar de noodzaak om ze te vervangen. Nu alles weer in elkaar zit, is het stationair toerental instabiel... en hij zegt dat de riem correct is. Ik zou er niet op vertrouwen dat de nokkenassen correct zijn afgesteld, noch dat hij de kleppen correct heeft ingeslepen of de klepzittingen goed heeft schoongemaakt. Zoals ik al zei, hij moet betalen voor de schade die hij heeft veroorzaakt. Zoek een andere monteur of laat hem de distributieriem controleren, en als die correct is, laat hem dan ook de cilinderkop controleren (gebroken klepstoters, beschadigde klepzittingen, enz.). Laat hem je niet wijsmaken dat het een probleem is met de stationairregelklep of andere smoesjes... iedereen kan een fout maken, maar dit kost geld. Succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.