Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 406 distributieriem met twee nokkenassen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47397 door handmatig-mechanisch
Peugeot 406 distributieriem met twee nokkenassen Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Peugeot benzinemotor met dubbele nokkenas. Ze hebben de distributieriem vervangen en het stationair toerental was instabiel. Ze hebben de motorcompressie gecontroleerd en die was 0. Ze hebben de cilinderkop verwijderd en de kleppen vervangen. De motor is opnieuw afgesteld en die was instabiel. De compressie is goed, maar hij slaat mis. Volgens de monteur is de distributieriem correct afgesteld. Kan iemand mij ondersteuning bieden over de storing?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47404 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Peugeot 406 distributieriem met twee nokkenassen
Hoi VILCHES, alles lijkt te wijzen op een probleem als gevolg van het vervangen van de riem... als de compressie 0 is, betekent dit dat ze de timing zo slecht hebben afgesteld dat de klepstelen de kleppen "uit zichzelf" openden, zoals ze zeggen; als dit gebeurt, is het normaal dat ze de kleppen hebben verbogen en daarom moesten worden vervangen. Nu alles weer op zijn plaats zit, is het stationair draaien instabiel... en hij vertelt je dat de riem correct is, zou ik er niet op vertrouwen dat de stelen goed zijn afgesteld, noch dat hij de kleppen goed heeft geslepen of hun zittingen opnieuw heeft afgesteld. Zoals ik al zei, zou hij je moeten betalen voor de schade die hij heeft aangericht. Laat een monteur de distributieriem vervangen of laat ze de timing van de riem controleren en, als die in orde is, zien wat er mis is met de cilinderkop (kapotte klepstoters, beschadigde zittingen...) en laat ze je niet vertellen dat het stationair draaiende ventiel kapot is of andere verhalen... iedereen kan fouten maken, maar die kosten geld. Ik wens je succes!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.