Zoek MDM

Bulletin

zeer sterke oververhitting van de motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47380 door handmatig-mechanisch
Motor oververhit zeer sterk Geplaatst door manual-mecanica
Hallo aan alle experts in de autobranche, mijn probleem is het volgende: met een Mitsubishi Lancer uit 2004, motor uit 2000, automaat, werkt de koelvloeistoftemperatuur goed wanneer ik over normaal terrein rijd zonder airconditioning en met de airconditioning aan. Nu, wanneer ik in een file sta met extreem veel verkeer, of wanneer ik lange hellingen rijd, wordt het zo heet dat het bijna oververhit raakt, of wanneer ik flink accelereer tijdens een klim met de airconditioning aan. Ik heb de thermostaat en temperatuursensor al vervangen en de radiator schoongemaakt, maar het probleem blijft bestaan. Wat zou het kunnen zijn? Misschien heb ik een doorgebrande cilinderkoppakking, dat zou ik als laatste optie bewaren. Een andere vraag is: wanneer ik de airconditioning aanzet, draaien de ventilatoren op lage snelheid. Zou het kunnen dat de module die de snelheid regelt defect is? En als ik directe elektroden aansluit om dit uit te sluiten, als het probleem nu aanhoudt, heb ik hier wat hulp bij nodig. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47382 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp van zeer sterke oververhitting van de motor
Ik raad je aan om de ventilatoren direct te monteren en als je probleem is opgelost, de relais te vervangen, aangezien deze een variabele snelheid hebben. Daar ligt het probleem. Controleer je codes op de computer om te achterhalen welke module beschadigd is en doe het stap voor stap, zodat je geen geld verspilt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.