Hoi Leandro, als je iets meer wilt, kun je misschien de cilinderkop verlagen om de compressieverhouding van 9,3 naar 10: 1 te verhogen, en een demper met een "leeg interieur" plaatsen die voor deze 1,6 cc een volume heeft van 3,2 cc; je kunt de nokkenassen vervangen door exemplaren met een hogere crossover, als deze is voorzien van carburateur en een Solex 32-34 carburateur heeft, zul je geen probleem hebben om emulsiebuizen en benzinesproeiers met verschillende stappen te vinden om deze te kunnen carbureren (als dit niet goed wordt gedaan, is de rest nutteloos). Je zult wat "koudere" bougies moeten plaatsen, de verdeler een paar graden moeten vervroegen en de vacuümlong moeten vervangen door een ander met een grotere vervroeging bij lage toerentallen, dit is wat ik zou doen zonder de zaken verder te compliceren, een 1.6-motor corrigeren naar 2000 zie ik het voordeel niet, want daarvoor is het eenvoudiger en logischer om de motor direct te vervangen voor de 2.0, werken aan de "lichtmassa's" van de 1.6 is niet eenvoudig als je niet de middelen hebt of geen correcte berekening maakt van het materiaal dat van elk stuk moet worden verwijderd voor het aantal toeren per minuut dat je wilt bereiken, één fout hier en alles belandt in de schroot... het is slechts mijn mening en natuurlijk doe ik dat Ik wil je niet ontmoedigen, integendeel, want dit soort dingen leren je juist meer over motoren (wat je wel en niet moet doen). Groeten en houd de moed erin!