Zoek MDM

Bulletin

Renault Scenic k9k728 start niet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47266 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Renault Scenic k9k728 start niet!
Hoi Ismael,

nou, vandaag heb ik geprobeerd wat je me vertelde over starten door tegelijkertijd het rem- en koppelingspedaal in te drukken, en het werkte niet. Ik heb de krukassensor gecontroleerd, die 770 ohm zou moeten hebben, en die gaf een weerstandswaarde van 670 aan. Hoewel lager, denk ik niet dat dat het probleem is, maar ik zal het noteren om te kijken of ik een vervanging kan krijgen.
Naar aanleiding van je opmerking over de injectierail en -druk heb ik opnieuw tests uitgevoerd, en hoewel ik de injectordruk niet kan bepalen, heb ik het gevoel dat er niet veel diesel door de aansluitingen spuit wanneer ik ze loslaat.
zijn computer om te kijken welke fouten de ECU aangeeft.
Voorlopig is de sensor nog in behandeling, en de hypothese van een storing in het injectiesysteem wordt steeds sterker. We zullen zien hoe dit afloopt; morgen meer.
Het falen van die Laguna is huiveringwekkend, deze intermitterende storingen die meer op een poltergeist lijken dan op wat dan ook...:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47271 door handmatig-mechanisch
Hallo Ekaitz, (ik weet niet waarom twee van mijn berichten verschijnen en jouw laatste ergens anders:knipperen: ) Ik heb gelezen dat je hebt bevestigd dat er weinig brandstof uitkomt bij het losdraaien van de koppelingen. Het lijkt mij dat dit in deze systemen niet op deze manier kan, omdat de helling een "drukaccumulator"-effect creëert. Als je een koppeling opent, daalt de druk en kan deze zich niet ophopen. Wanneer je de volgende koppeling opent om door te gaan met testen, is er nog steeds weinig druk (ik weet niet of ik het goed uitleg). De bol die de 1,5 dci heeft, is namelijk erg klein (weinig overdracht). Als iemand dit niet gelooft, corrigeer me dan:onzeker: . Deze pomp heeft een temperatuursensor en een FLOW ACTUATOR aan de achterzijde die in dit geval de hoeveelheid brandstof regelt die de hogedrukpomp binnenkomt door de doorgang (magneetklep) te openen of te sluiten. Als deze uitvalt, hetzij door een defect in de magneetklep zelf, connector of kabel, hetzij doordat deze niet door de ECU wordt aangestuurd (god weet het...:ziek: ), is deze verwijderbaar. Kortom, het is weer iets om naar te kijken. Laten we eens kijken of je de diagnose kunt stellen en jezelf "al die rompslomp" kunt besparen die met de nieuwe technologieën gepaard gaat...:kwaadaardig: :kwaadaardig: Kop op, kijk "wat je hebt" daar:woohoo: :woohoo: :kwaadaardig: :woohoo: :woohoo: !!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47292 door handmatig-mechanisch
Hallo, we zijn er weer.
Ik heb op dit moment geen nieuws, behalve dat we eindelijk in de ECU zijn gekomen en hebben gecontroleerd of er geen fouten in het geheugen stonden en of de inspuitdruk correct was (de manier waarop ik het heb gecontroleerd was niet erg orthodox vanwege een gebrek aan middelen, en jouw uitleg klopt helemaal, Ismael).;)
We hebben geprobeerd hem met ether te starten, maar dat lukte niet, dus ik zal de distributieriem en de nokkenasspie nog eens controleren, die volgens mij breken als de motor niet meer synchroon loopt.
De krukassensor was uiteindelijk in orde, en het brandstoffilter is ook gecontroleerd en er komen geen chips uit met de dieselmotor, hoewel ik hem wel open zal snijden om hem beter te bekijken. De EGR is ook gecontroleerd en werkt naar behoren.

We blijven met deze Scenic werken totdat we hem vinden!:lachen:
Bedankt voor je bijdragen, Ismael; ze zijn erg nuttig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47294 door handmatig-mechanisch
Hallo Ekaitz! Mij is verteld (ik heb het nog niet gezien) dat de hogedrukpomp het slijpsel genereert en naar de oploop stuurt, wat vervolgens de injectoren in de war brengt (maar ik denk niet dat het daaraan ligt). Het vreemde is dat hij niet start, of zelfs maar probeert te starten... het probleem is dat je zegt dat hij geen opgeslagen codes weergeeft; als de timing niet synchroon zou lopen, "zou" deze fout moeten worden weergegeven omdat de signalen van de krukas-nokkenas-pompsensoren (voor cilinder 1) niet op elkaar zijn afgestemd; maar, zoals je zegt, het kan geen kwaad om de timing te controleren, die mogelijk is verschoven (bijvoorbeeld, het krukastandwiel heeft geen spie, als ik me niet vergis). We zouden moeten controleren of de injectoren een puls in de connectoren hebben wanneer de motor wordt gestart (voor zover ik kan zien, is het alsof ze niet opengaan). Laten we eens kijken waar de fout uiteindelijk vandaan komt. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 10 maanden geleden #47431 door handmatig-mechanisch
Hallo,
ik ben er al een tijdje mee bezig, maar ik heb nog steeds niets gehoord omdat ik het even heb moeten laten liggen vanwege andere problemen. Morgen ga ik weer aan de slag met dit voertuig om te kijken of ik het af kan maken. Ik houd je op de hoogte. Met vriendelijke groet.