Zoek MDM

Bulletin

Isuzu Rodeo 95 problemen met stationair draaien

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #47221 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over stationair draaiende motorproblemen bij de Isuzu Rodeo uit 1995.
Bedankt voor je interesse. De auto start inderdaad goed als hij koud is, dat wil zeggen bij accelereren, en zakt normaal in. Het probleem is dat het toerental daalt tijdens het opwarmen, daar begint het probleem. Hij heeft een heel goed vermogen en iets wat ik je vergat te vertellen, is dat ik de bobines verkeerd om heb gezet en dat het behoorlijk overeenkwam, alleen dat er een kleine explosie ontstond. Toen ik terugging naar de originele ontsteking, merkte ik dat de EGR dicht zat met een gebroken membraan. Toen ik hem handmatig opende, verbeterde het even en toen ik hem weer dichtdraaide, ging het nog slechter.
Laatst bewerkt: 10 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47222 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over stationair draaiende motorproblemen bij de Isuzu Rodeo uit 1995.
Hallo allemaal, isai182. Als de motor koud goed start, met lichte acceleratie, en het toerental vervolgens geleidelijk daalt naarmate hij opwarmt, zou het stationair toerental in orde moeten zijn. Als er problemen ontstaan na het opwarmen, controleer dan de luchtinlaten. Als dit het geval is, zou je ook moeten merken dat de motor langzaam terugkomt naar stationair toerental... dat wil zeggen, wanneer je snel accelereert, duurt het langer dan normaal om terug te keren naar het minimumtoerental... Ik weet niet of je me begrijpt... Controleer ook de luchtinlaten tussen het filter en de luchtmassameter of MAF. Ook een traag reagerende lambdasonde kan in zeldzame gevallen de symptomen veroorzaken die je beschrijft. Koppel ze los en test (pas op, het controlelampje kan gaan branden). Als dit gebeurt, koppel dan de accu een paar minuten los en dan is het weer in orde. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met "contact aan". Groeten allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47223 door handmatig-mechanisch
Het is een zeer zeldzaam geval. Ik ben de derde of vierde persoon die het ziet, en niets. Alle inlaatpakkingen zijn al vervangen. Als je zegt dat ik de tambda heb losgekoppeld, zou het dan beter of slechter moeten worden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47224 door handmatig-mechanisch
Hallo, nu de motor op bedrijfstemperatuur is, koppel je de lambdasonde(n) los vóór de katalysator en de motor weer normaal draait. Het zou een sensor kunnen zijn die traag reageert. Als hij hetzelfde gedrag vertoont, is er iets anders aan de hand. Ik neem aan dat ze ook de bougiekabels hebben gecontroleerd of vervangen. Aangezien de Isuzu V6 een modeljaar is, zou hij een verdelerloze ontsteking met drie dubbele bobines moeten hebben. Werkt het ontstekingssysteem zo? Afhankelijk van het land en de emissievoorschriften zijn er kleine wijzigingen in de emissieregeling voor deze motoren (dubbele lambdasonde, één voor elke cilinderrij, of één, enz.). Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47225 door handmatig-mechanisch
Je hebt gelijk over de bobines en de kabels, bougies en zelfs de bobines zijn al vervangen. De EGR is doorgeknipt en de brandstofpomp is vervangen. De distributieriem is gerepareerd, maar het verbetert niet. Nu ga ik proberen wat je hebt aanbevolen en ik zal het je later laten weten. Ik waardeer je hulp enorm.