Zoek MDM

Bulletin

Isuzu Rodeo 95 problemen met stationair draaien

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden - 10 jaar en 11 maanden geleden #47204 door handmatig-mechanisch
Isuzu Rodeo 95 stationair draaiende problemen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,
ik heb een probleem met een Isuzu Rodeo uit 1995 met een 6VD1-motor. Het probleem is dat hij stationair overslaat en de toerenteller lichtjes op en neer gaat. Na accelereren zakt het toerental totdat het wil doven. Het controlelampje brandt niet.
Laatst bewerkt: 10 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47207 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over stationair draaiende motorproblemen bij de Isuzu Rodeo uit 1995.
Hallo allemaal, isai182:) . 6VD1, een erg goede motor... op basis van mijn ervaring ermee en het lezen van je bericht, denk ik dat er waarschijnlijk vuil of aanslag is opgehoopt in de kanalen en op de IAC-klep (stationair toerentalregeling). Hoe gedraagt de motor zich als je de airconditioning aanzet? Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47209 door handmatig-mechanisch
Reactie uit een handleiding voor monteurs over stationair draaiende motorproblemen bij de Isuzu Rodeo uit 1995.
Bedankt voor je reactie op de Fiat 147. Ik kan je vertellen dat ik de IAC heb gecontroleerd en dat die perfect schoon is. Wat ik niet heb gedaan, zijn de luchtkanalen gecontroleerd. Goed idee. Wat zou er moeten gebeuren als ik de airconditioning aanzet?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47210 door handmatig-mechanisch
Wanneer u de airconditioning aanzet, moet het toerental van de motor iets toenemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 11 maanden geleden #47220 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, isai182, zoals ener32 terecht opmerkt, zou het inschakelen van de airconditioning het motortoerental merkbaar moeten verhogen. Waar ik op doelde, was dat als je de airconditioning inschakelt, de symptomen aanzienlijk toenemen (trillingen en de neiging van de motor om af te slaan tijdens het afremmen). Dit komt waarschijnlijk door vuil in het stationairloopsysteem. Hoe dan ook, het zou nuttig zijn als je ons meer zou kunnen vertellen: normaal vermogen? Soepele loop? Doen de symptomen zich vaker voor bij koud of warm weer? Dan kunnen we je helpen. Met vriendelijke groet.