Zoek MDM

Bulletin

Renault Logan 2009 ABS-probleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 week geleden #46960 door handmatig-mechanisch
ABS-probleem bij een Renault Logan uit 2009 Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond, ik heb een probleem met het ABS van mijn auto. Ik zal de storing uitleggen: ik start de auto en er branden geen lampjes op het dashboard, maar als ik harder dan 20 km/u rijd en het rempedaal intrapt, wordt het ABS geactiveerd. Het pedaal wordt erg zwaar en de auto remt niet. De auto heeft nieuwe kogelgewrichten aan de voorkant met het ABS-systeem. Nadat de auto 10 minuten heeft gedraaid, gaat het ABS-lampje branden, samen met het handremlampje, en wordt het ABS gedeactiveerd. Ik heb de scanner aangezet en hij gaf me de volgende foutcodes: ABS-DF 063 en DF 017 (de monteur zegt dat het een kortsluiting naar massa is). Die auto heeft twee extra massakabels die ik zelf heb aangelegd. Ik weet niet wat ik verder moet doen, want de monteur verhelpt de storing niet. Wie me kan helpen, zou ik zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 6 maanden geleden #48510 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het ABS-probleem bij de Renault Logan uit 2009
De df 063-code wordt meestal veroorzaakt door het uitlezen van een van de wielen. In mijn geval geeft het ook deze code weer. Tijdens de voertuigtest merkte ik dat het rechtervoorwiel een lagere snelheid aangeeft dan de andere wielen. Ik rijd bijvoorbeeld 40 km/u en de twee achterste en linker voorwielen rijden 40 km/u. Het maakt niet uit of de snelheid in het voertuig hoger of lager is, het is hetzelfde. Er is alleen een verschil in het rechterwiel. Hier is een link waarin de storingen min of meer worden beschreven. Ik hoop dat het u helpt. es.scribd.com/doc/56589799/Manual-de-Ser...o-Dacia-Logan#scribd

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.