Zoek MDM

Bulletin

Toyota Hilux 2KD-FTV zonder compressie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 2 weken geleden - 11 jaar 2 weken geleden #46948 door handmatig-mechanisch
Toyota Hilux 2KD-FTV zonder compressie Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen iedereen op het forum... Ik heb een Toyota Hilux 2kd-ftv waarvan een paar dagen geleden de cilinderkop is vervangen omdat de distributieriem was gebroken en de oliepomp de distributietandwielen had beschadigd. Alle onderdelen zijn vervangen, inclusief de tandwielen, de oliepomp en de gemonteerde cilinderkop (omdat de cilinderkop die ik had kromde kleppen en brak de nokkenas). De kop is gemonteerd met het boekje en volgens de voorgeschreven aanhaalmomenten. Gisteren heb ik geprobeerd de motor te starten, maar toen ik hem startte, klonk de motor zonder compressie, alsof hij niet op tijd was en ik weet niet wat ik moet doen, want alles is gemonteerd met het boekje. Voordat ik de motor startte, werd de motor handmatig gedraaid om problemen te voorkomen en de punten van de tandwielen komen overeen en de distributieriem ook.
Als iemand weet wat er aan de hand kan zijn, help me dan alsjeblieft, want ik werk niet met dit soort motoren, hoewel het geen groot probleem is, maar het intrigeert me wel waarom de compressie niet wordt verhoogd. Groeten
Laatst bewerkt: 11 jaar 2 weken geleden door . Reden: fout in de titel

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 2 weken geleden #46954 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp Toyota Hilux 2KD-FTV zonder compressie
Ik weet niet helemaal zeker of de klepstoters bij deze motor hydraulisch zijn; maar zo ja, dan zou het kunnen dat je de olie er niet uit hebt laten lopen en dat ze zijn uitgerekt door de kleppen lichtjes in te drukken. Dit betekent dat hij pas start als ze op hun plaats zitten (je moet dit controleren voordat je de cilinderkop weer monteert). Anders moet je de motor (een paar keer) ronddraaien totdat ze goed vastzitten en er compressie is. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 2 weken geleden #46957 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp Toyota Hilux 2KD-FTV zonder compressie
Ik vergat ook te vermelden dat als de klepstoters worden afgesteld met een "pil" in plaats van hydraulisch, ze mogelijk verwisseld zijn en hetzelfde bij u gebeurt, namelijk dat de kleppen blijven drukken. U zult moeten controleren of dit niet het geval is door de speling tussen de nokkenas en de stoter op alle kleppen te meten (dit is een klepafstelling).