Zoek MDM

Bulletin

Motorstoring Picasso 1.8 16v, motor slaat plotseling af

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 3 maanden geleden #46639 door handmatig-mechanisch
Hallo alle forumleden, ik heb hulp nodig, ik ben ten einde raad. Ik heb een Picasso 1.8 16v benzinemotor en sinds een week slaat hij plotseling af als ik rijd. Soms laat ik hem even staan en start hij, maar na 5 minuten rijden slaat hij weer af en slaat hij niet meer aan. Ik laat hem een dag stilstaan en de volgende dag start hij weer, maar na korte tijd slaat hij weer af. Dit gebeurt zowel tijdens het rijden als tijdens het werken, er treedt een motorstoring op en hij slaat af tijdens het rijden. Ik heb hem naar een garage gebracht, ze hebben de motor gestart en er kwamen verschillende foutmeldingen naar voren. Hij vertelde me dat het de bobines van de bougie zouden kunnen zijn. Ik heb ze vervangen voor € 140 en na 10 minuten rijden gebeurt hetzelfde: hij slaat af. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb op de forums gezocht, maar kan niets vinden, aangezien de meeste dieselmotoren zijn. Ze hebben me verteld dat het de nokkenasversteller zou kunnen zijn, of het dubbele relais. Ik heb ernaar gezocht en ik denk dat hij dit model niet heeft. Nou, ik dacht hetzelfde, of ik weet niet hoe ik het moet vinden. Kan iemand me helpen? Ik kan niet blijven veranderen zonder het te weten en dit is niet het juiste moment om te gaan shoppen. Ik overweeg een nokkenaspositiesensor te kopen, omdat me is verteld dat de motor stopt als die defect raakt, maar ik weet niet goed wat ik moet doen. Nou, ik hoop dat iemand me kan helpen. Groeten aan iedereen en bedankt.

De motor in mijn Picasso is een 1.8 benzine 16v G-6FZ EW7J4 model. Ik denk dat ze die ook in andere auto's gebruiken, zoals Peugeot, of in Citroën in andere modellen, dus als iemand opmerkingen heeft, zou ik het op prijs stellen als je ze naar me zou kunnen sturen. Groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.