Zoek MDM

Bulletin

Rempedaal heel hard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46614 door handmatig-mechanisch
Rempedaal is erg zwaar Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb een Cavalier uit 2004. Het rempedaal gaat erg hard, maar hij remt wel. Ik las ergens dat de booster mogelijk het probleem is. Hoe weet ik of de booster kapot is? Op andere sites staat ook dat het mogelijk de vacuümklep in de booster is. Hoe kan ik dat controleren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #46620 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp: Rempedaal gaat erg zwaar.
Mogelijk is de vacuümslang gebarsten of zit er een losse klem waardoor er geen vacuüm in de rembekrachtiger ontstaat. In dat geval moet u flink trappen om de rem te laten remmen. Dit gebeurt ook als een terugslagklep waar deze slang doorheen gaat kapot is (minder waarschijnlijk). Als het een dieselvoertuig betreft, moet u controleren of de vacuümpomp werkt en vacuüm creëert. Ten slotte is het mogelijk dat de long van de rembekrachtiger beschadigd is omdat er olie in zit (dit gebeurt als de vacuümpomp beschadigd is door slijtage of krassen) en er olie lekt via de vacuümslang richting de rembekrachtiger. Kijk eens naar deze punten. Groeten!!

**Om de terugslagklep van de servo te controleren, koppelt u de slang los en blaast u in de servo. Er mag geen luchtdoorgang zijn. Als u naar uzelf toe zuigt, zou er lucht moeten binnenkomen en is de klep in orde.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.