Zoek MDM

Bulletin

De Citroën Picasso 1.8 16v benzinemotor valt plotseling stil.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46609 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een 1.8 16v benzine Picasso en die slaat plotseling af. Ik probeer hem opnieuw te starten, maar hij start niet. Ik laat hem 5 minuten staan ​​en dan start hij weer. Hij slaat plotseling af tijdens het rijden en ook als ik stilsta. Kan iemand me helpen? Hij slaat abrupt af, dus ik denk niet dat het een brandstofprobleem is. Ik heb hulp nodig omdat ik niet weet wat ik moet doen en de kosten bij een garage zijn niet bepaald laag. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46610 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Citroen Picasso 1.8 16v benzinemotor slaat plotseling af
Controleer de krukaspositiesensor om te zien of er weerstand is tussen aansluiting 1 en 2, of tussen 2 en 3. Het kan ook een ontstekingsprobleem zijn als er maar één bobine is (ik weet uw model niet). Als u de auto laat diagnosticeren, krijgt u de foutcode en is het makkelijker om te achterhalen wat er mis is. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46640 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Citroen Picasso 1.8 16v benzinemotor slaat plotseling af
Bedankt voor je hulp. Ik ben ermee naar een Bosch-diagnosecentrum geweest en daar zeiden ze dat het misschien aan de bobines lag. Ik heb de bobine vervangen, maar de auto slaat nog steeds af bij het starten. Dus er is niets veranderd. Ik ga doen wat je suggereerde en de nokkenaspositiesensor controleren om te zien of dat helpt. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Nogmaals bedankt voor je hulp. Ik ga je suggestie proberen en laat het je weten. Groetjes!