Zoek MDM

Bulletin

Citroen Picasso 1.8 16v benzinemotor stopt plotseling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46609 door handmatig-mechanisch
stopt plotseling .
Hallo allemaal, ik heb een 1.8 16v Picasso benzinemotor en hij slaat plotseling af. Ik probeer hem te starten, maar hij slaat niet aan. Ik laat hem 5 minuten stilstaan en dan slaat hij aan. Hij slaat plotseling af tijdens het rijden en ook als ik stil sta. Kan iemand me helpen? Hij slaat plotseling af, dus ik leid af dat het geen benzineprobleem is. Ik heb hulp nodig, want ik weet niet wat ik moet doen en dit ding is niet geschikt voor garages. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46610 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Citroen Picasso 1.8 16v benzinemotor stopt plotseling
Controleer de KRUKASENSOR om te zien of er weerstand is tussen pool 1 en 2 of tussen 2 en 3. Het kan ook een ontstekingsprobleem zijn als er maar één bobine is (ik weet niet welk model je hebt). Als ze een diagnose uitvoeren, vertellen ze je de code en is het makkelijker om te bepalen wat er mis is. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar 1 maand geleden #46640 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp: Citroen Picasso 1.8 16v benzinemotor stopt plotseling
Bedankt voor je hulp. Ik heb je verteld dat ik hem naar een Bosch diagnosecentrum heb gebracht en daar zeiden ze dat het de bobines zouden kunnen zijn. Ik heb de bobines vervangen, maar als ik de auto start, slaat hij nog steeds af. Dus niets. Ik ga doen wat je me vertelde, namelijk naar de nokkenassensor kijken om te zien wat er gebeurt. De waarheid is dat ik niet weet wat ik moet doen. Nou, groeten en bedankt voor je hulp. Ik zal proberen te doen wat je me vertelde en ik zal je iets vertellen. Groeten.