Zoek MDM

Bulletin

De richtingaanwijzers werken niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46589 door handmatig-mechanisch
Knipperlichten werken niet. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb uw hulp nodig... Ik heb een Mitsubishi Montero short wheelbase uit 1992 met problemen met de richtingaanwijzers. Er wordt een 3-polig relais gebruikt voor de richtingaanwijzers en de alarmlichten. De alarmlichten werken prima, maar als ik de richtingaanwijzers met de afstandsbediening gebruik, klikt het relais wel, maar knipperen de lichten niet. Ik heb gemerkt dat de koplampen wel aangaan (alleen de voorste), maar ze knipperen niet.
Ik waardeer uw reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46598 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem van niet-werkende richtingaanwijzers
Ik ken het bedradingsschema van de auto niet, maar het zou kunnen dat de contacten van de alarmlichtschakelaar niet goed werken, of dat de achterlichten doorgebrand of losgekoppeld zijn en niet genoeg stroom leveren voor het knipperlichtrelais.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46603 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem van niet-werkende richtingaanwijzers
De alarmlichten werken prima; alle lampjes gaan aan, dus die heb ik uitgesloten als oorzaak, net als een slechte verbinding.
Het vreemde is dat de afstandsbedieningsschakelaar (links of rechts) het knipperrelais activeert, maar wel heel snel (alsof er lampjes zijn doorgebrand die eigenlijk nog werken).
Ik ga de afstandsbedieningsschakelaar demonteren en als dat niet werkt, ga ik kijken of ik de originele alarmlichtschakelaar kan vinden.
Alle hulp is van harte welkom.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46611 door handmatig-mechanisch

midos schreef: Hallo, ik heb jullie hulp nodig... Ik heb een Mitsubishi Montero short wheelbase uit 1992 met problemen met de richtingaanwijzers. Er wordt een 3-polig relais gebruikt voor de richtingaanwijzers en de alarmlichten. De alarmlichten werken prima, maar als ik de richtingaanwijzers met de afstandsbediening gebruik, klikt het relais wel, maar knipperen de lichten niet. Ik heb gemerkt dat de koplampen wel aangaan (alleen de voorste), maar ze knipperen niet.
Ik waardeer jullie reacties.