Zoek MDM

Bulletin

1996 PLYMOUTH VOYAGER TRANSMISSIE BROEIT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46556 door handmatig-mechanisch
1996 PLYMOUTH VOYAGER TRANSMISSIE HUMMING Gepubliceerd door manual-mecanica
Mijn Plymouth Voyager 4-cilinder stationwagen uit 1996 (Stratus-motor) maakt een jankend geluid als ik gas geef. Ik ben bij verschillende garages geweest, maar geen van hen kan me een logische verklaring geven, en ik vrees dat ze me geld proberen afhandig te maken.

De transmissie is nagekeken en het probleem lijkt verergerd of duidelijker te zijn geworden. De monteur vertelde me dat er geen metaal- of plasticresten in de transmissie zaten en dat het de turbine of de planetaire tandwielen zou kunnen zijn. Het jankende geluid is metaalachtig en ik denk dat het te wijten is aan een lager in het differentieel.
Ik zou graag advies en een nauwkeuriger beeld krijgen als ik naar de monteur ga, zodat ze me niet voor gek zetten vanwege mijn onwetendheid.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46565 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : GEZOEM IN DE TRANSMISSIE, PLYMOUTH VOYAGER 1996
Hallo, ik ben een nieuwkomer en ik ga je mijn mening geven: als het zoemende geluid in intensiteit op en neer gaat bij het accelereren en vertragen, maar niet optreedt bij het stoppen, dan heb je gelijk, het zijn de uitgaande lagers naar de assen in het differentieel, ervan uitgaande dat de transmissie niet slipt of verkeerde veranderingen aanbrengt die kunnen leiden tot de remriemen van de trommels, de turbines zoemen zeer zelden, ze zijn meestal beschadigd en werken niet meer, wat betekent dat de auto geen grip heeft, dit kan worden gediagnosticeerd met een oliedruktest, in ieder geval moet de transmissie van de vrachtwagen worden verwijderd en gedemonteerd, CONTROLEER VOORDAT dat het zoemende geluid niet een wiellager is dat het is, ze worden vaak verward, groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46566 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : GEZOEM IN DE TRANSMISSIE, PLYMOUTH VOYAGER 1996
Ik waardeer je mening, en het zoemende geluid is precies zoals je beschrijft: het neemt af bij het afremmen. De wiellagers zijn gecontroleerd en daar zijn geen problemen.
Groeten en nogmaals bedankt voor je reactie. Ik laat je de resultaten weten zodra ik hem naar de garage heb gebracht.