Zoek MDM

Bulletin

elektrische ventilator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46373 door handmatig-mechanisch
elektrische ventilator Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb problemen met de koelventilator van mijn Peugeot Partner uit 2005. Hij werkt niet. Wat moet ik in zo'n geval doen? Ik zou alle hulp zeer waarderen. Als iemand iets weet, laat het me dan alsjeblieft weten. Bedankt,
Yrene

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46378 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp elektrische ventilator
Hallo yrerey, controleer eerst de zekering, daarna de temperatuursensor van de cilinderkop (voor het geval deze defect is en geen signaal naar de ventilator stuurt), en vervolgens het ventilatorrelais. Laat ons weten welk motortype of model je hebt; benzine, 1.9 diesel, 1.6 HDI... en ik raad je aan er niet mee te rijden totdat je het probleem hebt opgelost... Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #46387 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp elektrische ventilator
Hallo, je moet controleren of de elektrische koelventilator stroom krijgt, met behulp van een testlampje of een multimeter. Koppel de connector los van de magneetklep op de cilinderkop. Als de connector twee draden heeft, verbind deze dan; dit zou de ventilator van stroom moeten voorzien. Als er maar één draad is, zou het loskoppelen ervan de ventilator van stroom moeten voorzien. Als er in beide gevallen stroom is, ligt het probleem bij de elektrische ventilator.
Als er geen stroom is, controleer dan het relais, dat zich in de zekeringkast bevindt. Verwijder het relais en als er een identiek relais is, vervang het dan. Controleer opnieuw of er stroom is. Als er nog steeds geen stroom is, controleer dan de zekering. Als deze in orde is, controleer dan de bedrading van de magneetklep, via het relais, naar de ventilatorconnector. Er kan een draadbreuk zijn. Succes!