Zoek MDM

Bulletin

B13 8-kleppen afstelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46333 door handmatig-mechanisch
B13 8-kleppen afstelling Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik woon in Barranquilla, Colombia. Ik heb een Nissan Sentra B13 1300cc mod95 met 8 kleppen en ik heb het ernstige probleem dat geen enkele monteur de auto goed kan afstellen.
Sommigen stellen het vliegwiel af met de geleider op nul en de nokkenas met de pijl omhoog en anderen met de cirkel omhoog. Sommigen zeggen dat de distributieschoen begint bij 4, anderen zeggen dat hij begint bij 1.
Als iemand een video heeft van het afstellen van deze auto, zou ik het op prijs stellen als je die aan mij kunt laten zien, want ik heb dit probleem al maanden.

Ik heb de distributiemodule, het klemmendeksel, de elektronische bobine, de hoogspanningskabels en de bougies vervangen, maar ik denk dat het probleem zit in de klepkalibratie en de riemafstelling. Wat betreft de twijfels die ik aan het begin noemde:
bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46355 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: INSTELLEN B13 8 KLEPPEN
Dit gebeurt met de krukaspoelie in nul of neutraal en de pijl naar boven gericht. Wat betreft de verdelerborstel of rotor, dat is heel eenvoudig: verwijder de bougie van cilinder één, bedek deze met je vinger en raak de startmotor lichtjes aan. Waar je de compressie voelt, in de richting waarin de rotor wijst, plaats je draad één en volg je de ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2 in de draairichting van de motor. Ik hoop dat dit commentaar nuttig voor je is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.