Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 versnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46260 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 versnellingsbak Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik moet weten of mijn versnellingsbak kapot is of niet. Of dat hij op het punt staat stuk te gaan.
Als ik hem in de eerste en tweede versnelling zet, heb ik soms problemen, zoals een beetje lawaai en hij wil niet ingrijpen. Ik weet niet of het komt doordat ik de koppeling niet goed intrap, het lijkt een beetje lang te duren. Meestal gaat hij soepel en zonder problemen in, maar soms, bijvoorbeeld als ik van de eerste naar de tweede versnelling schakel, wil hij niet ingrijpen. Ik forceer hem niet en zet hem in neutraal, beweeg hem een beetje van links naar rechts en probeer het opnieuw, en hij gaat er normaal in... onlangs hebben ze er iets meer dan de helft van de versnellingsbakolie in gedaan, ik denk dat het flesje een liter was. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46261 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het probleem met de versnellingsbak van de Peugeot 306
Hoi, ik denk niet dat het aan het oliepeil ligt, maar probeer het lek te repareren, want het zijn waarschijnlijk de keeringen van de aandrijfas. Als het een licht geluid maakt bij het achteruit schakelen, kan het de koppeling of de distributieriem zelf zijn. Controleer de speling in de drijfstangen of kabels. Als je zegt dat het koppelingspedaal te hoog staat, zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.