Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 306 versnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46260 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306 versnellingsbak. Gepubliceerd door manual-mecanica
Vrienden, ik wil graag weten of mijn versnellingsbak kapot is of niet. Of dat hij op het punt staat het te begeven.
Soms lukt het me niet om hem in de eerste versnelling of achteruit te krijgen; hij maakt een licht geluid en wil niet inschakelen. Ik weet niet of het komt doordat ik de koppeling niet goed indruk; het lijkt een beetje lang te duren. Meestal schakelt hij soepel, maar soms, bijvoorbeeld als ik van de eerste naar de achteruit wil schakelen, lukt het niet. Ik forceer het niet, dus ik zet hem in neutraal, beweeg hem een ​​beetje heen en weer en probeer het opnieuw, en dan lijkt hij er normaal in te gaan. Onlangs is er iets meer dan een halve liter versnellingsbakolie bijgevuld; ik denk dat er een liter in zat. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46261 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Peugeot 306 versnellingsbak
Hallo, ik denk niet dat het aan het transmissievloeistofpeil ligt, maar probeer het lek te repareren, want het zijn waarschijnlijk de asafdichtingen. Als er een licht geluidje te horen is bij het schakelen naar achteruit, kan het de koppeling of de versnellingssynchronisator zijn. Controleer de speling in de schakelstangen of -kabels. Als je zegt dat het koppelingspedaal hoog staat, zou dat de oorzaak kunnen zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.