Zoek MDM

Bulletin

SOLENOÏDEKLEP GOLF TDI 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46251 door handmatig-mechanisch
GOLF TDI 97 SOLENOÏDEKLEP Gepubliceerd door manual-mecanica
IK HEB HULP NODIG MET DE DIESELPOMP VAN MIJN GOLF. IK HEB EEN KABEL DOORGESNEDEN OP EEN SOLENOÏDEKLEP DIE NIET DE BRANDSTOFAFSLUITKLEP IS EN IK WEET NIET WAT HET DOET, WANT DE AUTO START GOED... BEDANKT

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46254 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp SOLENOID VALVE GOLF TDI 97
Het zou de vervroegingssolenoïdeklep kunnen zijn (die het injectiemoment vervroegt of vertraagt). Als deze is uitgeschakeld en de motor goed start, hebben ze de pomp misschien expres vervroegd (initiële timing). Sommige mensen schakelen de vervroegingssolenoïdeklep uit om overmatige vervroeging te voorkomen. De reden hiervoor bij deze motor is een typisch en bekend defect aan de krukasspie en het rondsel, waardoor de pomp en de distributie een paar graden achterlopen. Sommige mensen corrigeren dit door deze "klus" uit te voeren, omdat de reparatie bij deze klus lastig is... (de krukaslagers zouden beschadigd kunnen zijn...). Het is misschien niet jouw geval, maar je kunt het rondsel en de spie bekijken en je twijfels wegnemen (ik heb gevallen gezien van mensen die de pomp in deze motoren hebben geprobeerd te vervangen en vervolgens het probleem met het rondsel zagen...). Ik hoop dat dit niet jouw geval is. Succes!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.