Zoek MDM

Bulletin

injectorreiniging

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46243 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb een Fiat Punto 1.9 diesel van 60 pk. Ik wil graag weten hoe ik de injectoren van deze auto kan reinigen, aangezien ik de producten die bij tankstations worden verkocht in andere auto's heb geprobeerd en die waren nog steeds hetzelfde. Ik heb gehoord dat zonnebloemolie gemengd met diesel werkt, maar ik weet het niet zeker. Ik wacht op uw reactie. Met vriendelijke groet en bedankt voor alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #46247 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp injectorreiniging
Hoi jesus289, over het reinigen van injectoren: zoals je al hebt gezien, doen de producten zelf niets, en je gelooft ook niet in zonnebloemolie... injectoren raken waarschijnlijk niet zo snel vuil als je zou denken (daar zijn filters voor). Het toevoegen van additieven kan, afgezien van het feit dat ze "niets" doen, de situatie zelfs verergeren.
Problemen met injectoren met een hoge kilometerstand zijn meestal slijtage van de naald, vastzittende injectoren of problemen met de veerkalibratie. De enige manier om hier iets effectiefs aan te doen, is de kalibratie te controleren en af te stellen, te controleren of de naald soepel glijdt en de doorstroming te controleren. Zo niet, koop dan een nieuwe injector; dat is alles. Reinigen leek me altijd een "extraatje" dat ze er bij de garage zomaar uithalen... Als je last hebt van rook, moet je ook aan de pomp denken. Groeten!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.