Zoek MDM

Bulletin

Airconditioning werkt niet HELP!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46124 door handmatig-mechanisch
Airconditioning werkt niet, HELP!!! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw hier. Mijn probleem is dat mijn airconditioning het niet doet. Ik heb het relais en de zekeringen al gecontroleerd en alles lijkt in orde. Als ik de compressor overbrug, werkt het wel, maar niet als het relais is aangesloten.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46125 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: airconditioning werkt niet. HELP!!!
Als er te weinig koelmiddel in het systeem zit (bijvoorbeeld door een lek), detecteert de drukschakelaar een lage druk en activeert het relais niet (de compressor slaat niet aan). Daarnaast kan het ook iets anders zijn, zoals een defect expansieventiel, een verstopt filterdroger, enzovoort. Het is raadzaam om het systeem eerst te laten bijvullen met koelmiddel en te laten controleren op lekken. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46128 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: airconditioning werkt niet. HELP!!!
Hallo, bedankt.
Het probleem is dat de tank vol is en er geen lekkages zijn.
Zou de drukschakelaar defect kunnen zijn?

Bedankt.:D

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #46136 door handmatig-mechanisch
Je kunt de drukschakelaar testen door de continuïteit tussen de aansluitingen te controleren. Als er continuïteit is, is hij in orde. Controleer vervolgens of het relais goed werkt. Sluit er spanning op aan en kijk of het inschakelt (de contacten sluit). Controleer daarna of het relais correct werkt. Verwarm de thermostaat van de unit met een aansteker om te zien of de contacten sluiten. Als deze defect is, zal de airconditioning ook niet inschakelen (omdat er dan alleen koude lucht uitkomt). Probeer de thermostaat en de drukschakelaar te overbruggen. Blijf het onderzoeken, want airconditioning is bijna een ander vakgebied dan autotechniek. Geduld en de bereidheid om te leren zijn essentieel. Succes!