Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Coupé

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #46035 door handmatig-mechanisch
Hyundai Coupé. Gepubliceerd door manual-mecanica
Waarom wordt er te veel brandstof ingespoten, waardoor de motor verzuipt en afslaat?
De injectoren werken naar behoren,
de puls is erg lang
en de MAF-sensor werkt ook.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #46039 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics onderwerp Hyundai Scoupe
We moeten controleren of de brandstofdrukregelaar (deze zit op de brandstofrail, hoewel sommige nieuwere motoren hem op de pomp hebben) goed werkt. Dat wil zeggen, of hij de brandstof niet te veel onder druk zet en de bougies vervuilt, wat volgens jou de oorzaak is van het verzuipten van de motor. Een andere mogelijkheid is dat de bougies niet goed vonken... wat ik zie is dat je zegt dat de injectiepuls erg lang is, wat niet zou moeten. Het zou te maken kunnen hebben met de TPS of de gaskleppositiesensor, die mogelijk een foutief signaal afgeeft. Ik zou deze dingen eerst controleren. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #46040 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics onderwerp Hyundai Scoupe
Ik heb me vergist over de drukregelaar; ik bedoelde dat als deze goed werkt, de druk niet te hoog zal oplopen (deze zal tussen de 2,5 en 3 bar liggen). Als dat wel gebeurt, zullen de bougies vervuilen en zal de motor verzuipt. Maar ik denk eerder dat het probleem bij de TPS (gaskleppositiesensor) ligt, of, als die er is, bij de gaspedaalsensor. Controleer of de weerstand binnen de acceptabele waarden ligt (tussen de minimum-, midden- en maximumpositie).