Zoek MDM

Bulletin

tuning Renault Megane 1.6 16v 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45821 door handmatig-mechanisch
Renault Megane 1.6 16v 2002 tuning Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb de posities van de tandwielen nodig om een Renault Megane 1.6 met 16 kleppen, bouwjaar 2002, coupé af te stellen. Kan iemand me een schema of iets dergelijks sturen waarmee ik hem kan afstellen, aangezien de distributieriem gebroken is?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45833 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp tuning van een Renault Megane 1.6 16v 2002
Beste::ohmy: Ernstig probleem met die riemspleet. Je moet niet alleen de riem vervangen, je moet ook de cilinderkop verwijderen om kromme kleppen te vervangen...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45834 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp tuning van een Renault Megane 1.6 16v 2002
Hoi leog6, je hebt een krukas timing tool nodig (die heeft een blokkeerplug bij het vliegwiel) en een andere om het achterste deel van de assen (gleuven) te timen als het de motor betreft. K4M of K4J wordt geleverd met een werkplaatshandleiding die je kunt downloaden in de handleidingen sectie. Zoals onze collega MOV1973 aangeeft, gaat het niet alleen om de riem, maar ook om te controleren of er geen kleppen krom zijn... (je zult zien dat de klepstoters meer verzonken zijn dan de rest...) en vergeet niet dat als de zuigerklep(pen) hard "aangeslagen" zijn, een drijfstang zelfs gebogen kan zijn of de bus "geraakt" kan hebben... dat is al iets!! Wat kan ik zeggen... Ik wens je veel succes met de klus die je hebt gekregen. Met vriendelijke groet!!