Zoek MDM

Bulletin

dragen op ringen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45587 door handmatig-mechanisch
Ringslijtage Geplaatst door manual-mecanica
Hallo! Kan iemand mij vertellen waarom de zuigerveren van een 2,5-liter Urvan uit 2008 versleten zijn?
De zuigerveren waren nieuw en ze waren in twee dagen op alle vier de cilinders versleten. Zou het aan de kwaliteit van de olie kunnen liggen? Ik heb hem uit elkaar gehaald en alles is nog steeds in orde. De olie die ik erin heb gedaan was Rosfransh Titanium.
De metalen delen van de drijfstangen vertoonden ook slijtage. De oliedruk is goed.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45600 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp ringslijtage
U hebt de smeerkanalen gecontroleerd om er zeker van te zijn dat ze daadwerkelijk vrij zijn voor smering en dat de toleranties kloppen. Als de cilinders vóór de montage zijn gehoond, moet u naast de viscositeit van de olie ook dit allemaal vooraf controleren om het defect te kunnen vaststellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden - 11 jaar en 8 maanden geleden #45603 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, naast wat mijn collega Rigor zo treffend heeft verwoord, wil ik graag weten of er andere motoronderdelen zijn aangetast, evenals de kwaliteit van de gebruikte reserveonderdelen en waarom de motor is gedemonteerd. Is er iets opnieuw geslepen? En ten slotte, of de zuigers hergebruikt zijn of niet. Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk geval gezien. Bij de motorslijper hadden ze de zuigers per ongeluk achterstevoren gemonteerd. Toen de monteur ze monteerde, monteerden ze ze met de merktekens naar voren, zoals het hoort, maar de drijfstang zat achterstevoren. De motor raakte snel beschadigd, vooral op de plekken waar u de schade aan deze Nissan-motor beschrijft. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 8 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45634 door handmatig-mechanisch
Hallo, het spijt me van uw motor.

Omdat dit mijn eerste reactie op een probleem is, zal ik voorzichtig zijn en de meer ervaren mensen op de hoogte stellen

. Ik begrijp dat zij, toen uw motor werd gerepareerd, goed thuis waren in dit gebied en dat gekwalificeerd personeel hiervoor verantwoordelijk was.

Verder is de voor de hand liggende aanname dat de zuigerveren bij het vervangen correct waren gepositioneerd (slechts één positie) en dat de speling tussen de uiteinden werd gerespecteerd.

Daarnaast beschrijft u dat ze abnormaal versleten zijn en voor de paar kilometer die u noemt, suggereert dit dat de smeerolie verontreinigd is, hetzij door onzuiverheden in de bijgevulde olie, hetzij door resten die losgekomen zijn uit de aderen of smeerkanalen van de motor (hierboven al vermeld).
Maar als we aannemen dat al het bovenstaande klopt, gaan we er nog steeds van uit dat het oliefilter het vuile filter was, waardoor bij het opnieuw draaien van de motor al deze onzuiverheden loskwamen en door de motor circuleerden, wat deze abnormale slijtage veroorzaakte. -

Ten slotte is het op afstand detecteren van het probleem of de oorzaak van dit defect als in de lucht schieten en een vogel in Peking raken. Laten we zeggen dat het puur geluk is om het goed te doen. -

Het meest verstandige, en daarom ook het duurste, is om de nodige tests uit te voeren om de oorzaak van deze abnormale slijtage te achterhalen.

Een eerste stap is om de gebruikte olie te inspecteren op onzuiverheden, deze te identificeren en de bron te traceren.

Een andere stap is om contact op te nemen met de garage of vakman die de reparatie uitvoert, want ik heb begrepen dat alle werkzaamheden onder garantie vallen.

Veel succes en deel de resultaten van deze rotzooi.