Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi slaat af bij voluit accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45497 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi slaat af bij vol gas. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Mitsubishi Galant 2.5L V6 serie 6a13 uit 1997.
Ik heb een probleem: als ik vol gas geef, slaat de motor af. Dit gebeurt alleen als de motor stationair draait met 2000 tpm en op hoge snelheid. De motor werkt prima. Ik heb de codes al gecontroleerd en hij genereert fout 54 en 64. Fout 54 wordt veroorzaakt door een probleem met de krukassensor (nokkenassensor) en fout 64 door de katalysatorsensor. Ik heb de nokkenas vervangen en de fouten gewist, maar nu verschijnt alleen fout 64. Zou deze sensor het probleem kunnen veroorzaken? Als ik langzaam gas geef, accelereert de motor goed, maar hij valt alleen uit als ik vol gas geef terwijl ik stationair draai.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45635 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het afslaan van de Mitsubishi bij voluit accelereren

fsaraviar schreef: Goedemorgen, ik heb een Mitsubishi Galant 2.5L V6 serie 6a13 uit 1997.
Ik heb een probleem: als ik vol gas geef, slaat de motor af. Dit gebeurt alleen als de motor stationair draait op 2000 tpm en op hoge snelheid. Hij werkt prima. Ik heb de codes al gecontroleerd en hij genereert fout 54 en 64. Fout 54 wordt veroorzaakt door een probleem met de krukassensor (nokkenassensor) en fout 64 door de katalysatorsensor. Ik heb de nokkenas vervangen en de fouten gewist, maar nu verschijnt alleen fout 64. Zou deze sensor het probleem kunnen veroorzaken? Als ik langzaam gas geef, accelereert hij goed, maar hij valt alleen uit als ik vol gas geef terwijl ik stationair draai.

Hallo Fsaraviar: Het lijkt erop dat het probleem met code 64 te maken heeft met wat u zegt.
U moet de waarden van de lambdasonde controleren en nagaan of deze binnen het juiste bereik vallen.
Maar het veronderstelt ook dat de brandstofpomp onder de drukwaarden staat, om de acceleratie te dekken.
Zoek de controlewaarden en controleer de druk.

Tot slot vraag ik u: als u het over "verdrinken" heeft, is het symptoom:

Je trapt het gaspedaal helemaal in en de auto reageert heel traag?

Je trapt het gaspedaal in en de motor reageert, maar de auto rijdt langzaam?

Trap het gaspedaal volledig in. De auto rijdt vooruit, maar er komt zwarte rook uit de uitlaat.

Veel succes! en groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45699 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het afslaan van de Mitsubishi bij voluit accelereren
Goedemorgen, bij accelereren vallen ze weg in plaats van op te voeren. Kortom, de auto heeft een complete revisie gehad, maar de monteur had de voorste cilinderkop verkeerd aangedraaid en lekte olie in de verbrandingskamer. Hij rookte en verbruikte een aanzienlijke hoeveelheid olie. De motor is opnieuw geopend en de pakkingen zijn vervangen, en nu heeft hij dit probleem. Ik heb BKR5EGP platina bougies geplaatst. Ik heb al te veel geld uitgegeven aan deze auto, en met dit probleem heeft de monteur de handdoek in de ring gegooid. Stationair draaien is prima. Bij langzaam accelereren komt hij goed in toeren, en boven de 2000 tpm loopt hij prima. Het probleem is dat hij niet op toeren komt bij vol gas geven tijdens stationair draaien. Bedankt voor uw hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 5 maanden geleden #45710 door handmatig-mechanisch
Geachte

heer, als het logboek aangeeft dat het de katalysator of de lambdasonde in het uitlaatspruitstuk is, probeer deze dan te vervangen of gewoon te verwijderen.

Wanneer een katalysator verstopt raakt, ontstaat er tegendruk in de verbrandingskamer. Dit is meestal merkbaar wanneer u plotseling probeert te accelereren, waardoor u de auto voelt "optrekken" of vertragen naarmate u meer accelereert.

Als u de katalysator vervangt (dus de katalysator verwijdert), voorkomt u dat deze verstopt raakt, omdat het een soort naverbrandingsfilter is dat uitlaatgassen filtert en zo verdere luchtvervuiling voorkomt. Als u de katalysator verwijdert, wordt deze functie uitgeschakeld; daardoor is de uitlaat vrij en neemt de tegendruk af.

Aan de andere kant zou het ook een defecte bougiekabel of verdeler kunnen zijn, hoewel ik daar niet in geloof, want als ze kapot zouden gaan, zouden ze dat doen zodra u de motor start, en zou het stationair toerental enigszins instabiel zijn.

Probeer de katalysator en lambdasonde te verwijderen; het is goedkoop en je kunt het standaard doen. Ik heb een MX 2.5 uit 1998, met een vrije uitlaat op dat vlak, en ik heb hier geen last van.

Er zijn bepaalde dingen met mijn auto gebeurd, en tot nu toe heb ik die kunnen oplossen, inclusief de symptomen die je beschrijft, maar het bleken andere problemen te zijn.

Probeer het eens en laat ons weten hoe het met de auto is gegaan. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #45921 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie, het was erg nuttig. Ik heb de volgende test uitgevoerd. De twee uitlaatspruitstukken verwijderd en de uitlaat schoongemaakt. Het maakte behoorlijk wat lawaai, maar het probleem bleef bestaan. Ik heb de bougies vervangen door degene die in de handleiding worden aanbevolen en de bougiekabels, maar het probleem blijft bestaan. Ik heb de pompdruk gecontroleerd en die was stabiel op 43 psi. De foutmelding die steeds verschijnt is 54, wat betekent dat de nokkenassensor kapot is. Ik heb die vervangen, maar de foutmelding blijft. Ik heb alle kabelbomen gecontroleerd en gemeten met een tester en ze waren goed bij een lage ohmmeter. Nu hoef ik alleen nog de computer en de verdeler te controleren. Het moet worden opgemerkt dat het een interne bobine is. Welke van deze opties denk je dat het probleem is?
Ik waardeer je tijd