Zoek MDM

Bulletin

stroom- en geluidsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45384 door handmatig-mechanisch
Probleem met stroom en geluid Geplaatst door manual-mecanica
Beste allemaal, Allereerst groeten... Ik heb een klein probleem met de Kia Frontier 2.7. Er is een geluid vlak bij de pomp, een soort ratelend geluid... en de vrachtwagen rijdt niet harder dan 80 km/u. Ik heb de injectoren verwijderd en opgestuurd ter controle en ze waren allemaal in orde. Kan iemand mij misschien wat advies geven als dit u ook is overkomen? Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45485 door handmatig-mechanisch
De reactie van handmonteurs op het probleem van vermogen en geluid
Ratelende geluiden kunnen over het algemeen worden veroorzaakt door verkeerd gekalibreerde injectoren, de injectiepomp zelf en uiteindelijk schade door slijtage van de drijfstangbussen.
Als u de injectoren al hebt gekalibreerd, op welke druk waren ze dan gekalibreerd? Dit is erg belangrijk. Controleer na dit alles de timing van de injectiepomp op 10 graden vóór het bovenste dode punt.
Groeten uit Nicaragua.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45636 door handmatig-mechanisch
De reactie van handmonteurs op het probleem van vermogen en geluid
Pardon, ik voeg er een flauwe opmerking aan toe:

zijn de injectoren wel de juiste?

Er zijn gevallen bekend waarbij bij een originele pomp generieke injectoren werden gemonteerd, maar met een sproeisnelheid die lager was dan de pomp levert.
Het resultaat: terugstromende brandstof, die tegen elke waaier van de injectiepomp reageerde, wat dat karakteristieke geluid veroorzaakte. Daardoor lijdt het pompmechanisme eronder en raakt het beschadigd.

Succes. En met vriendelijke groet.