Zoek MDM

Bulletin

koude startproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden - 11 jaar en 6 maanden geleden #45375 door handmatig-mechanisch
Problemen met de koude start Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 306xnd en ongeveer drie maanden geleden begon hij op drie cilinders te lopen en met een hoeveelheid rook die gênant is, omdat het klinkt als een motorrijder die rubber verbrandt. Ik heb de gloeibougies vervangen en het is nauwelijks beter geworden.
Kan iemand me vertellen of ik de injectoren moet schoonmaken of wat ik moet doen om te voorkomen dat ik nog meer fouten maak? Alvast bedankt!
P.S. Als hij wat warmer is, loopt hij stationair goed en geeft hij me geen problemen meer, maar het is alsof hij koud begint te stikken.
Laatst bewerkt: 11 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45376 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp koude startproblemen
Hoi Trujo, je hebt mogelijk een vastgelopen injector. Draai, met draaiende motor, de injectorfittingen (één voor één) los om te kijken of deze defect is (je merkt geen verschil als je de leiding losdraait). Dit is de injector die kapot is. In de retourslang zul je zien dat deze meer lekt dan de rest. Als hij vastloopt als hij koud is, werkt hij dus iets beter als hij warm is.
Controleer ook de afstelwaarden van de pomp (de handleiding van Peugeot staat op deze pagina). Je kunt zien of de thermostatische sensor die met een kabel van de waterbox naar de pomp loopt defect is (je kunt hem afstellen met een schroef). Groeten!!!

*Het reinigen van de injectoren is niet eenvoudig zonder hulpmiddelen, en ook de kalibratie ervan niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.