Zoek MDM

Bulletin

ruitenwisser Honda Odyssey 2001

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45346 door handmatig-mechanisch
2001 Honda Odyssey ruitenwisser Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, dit is mijn eerste keer hier. Ik hoop op jullie hulp. Het probleem is dat wanneer ik mijn Honda Odyssey start, de ruitenwissers prima werken, maar wanneer ik ze uitzet of de richtingaanwijzers aanzet, werken ze niet. Als ik ze uitzet, gaan ze halverwege de ruit uit, of waar ik de richtingaanwijzers heb aangezet, en werkt het niet. Ik heb hem naar de monteur gebracht. Hij rekende me $ 50,00 en vertelde me dat hij niet weet wat het is, dat het de zekeringkast zou kunnen zijn die zich naast de bestuurderskant bevindt, of waar de ruitenwissers aangaan, en vóór de motor. Hij heeft een relais verwijderd, ik weet niet wat ik moet doen, omdat ik niet precies weet wat erin zit, dus ik kan het kopen. Ik hoop op jullie hulp. Bedankt, att Heberpr

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45359 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica probleem ruitenwisser van de Honda Odyssey uit 2001
Hallo allemaal, heberpr, de ruitenwisserfunctie wordt aangestuurd door de module die je beschrijft, onder het dashboard, in opdracht van de activerings- of knippermodule (waarmee je de richtingaanwijzers activeert). De communicatie tussen beide elektronische modules is digitaal... (CAN-BUS). Voor het symptoom dat je beschrijft, zou je een elektronische diagnose moeten uitvoeren. Als alles klopt, zit het probleem in de motor of de elektrische installatie (relaisbedrading). De scanner of elektronische diagnose helpt je de storing te vinden. In ieder geval heb ik bij vergelijkbare slechte exemplaren vervuiling of slijtage van de koolborstels of borstels van de ruitenwissermotor geconstateerd. Omdat de kwaliteit van de elektronica en bedrading in die Honda's erg goed is, is het moeilijk voor een elektronische module om defect te raken. Haal hem in ieder geval door een scanner, geen generieke, maar een die je toegang geeft tot de elektronica van de carrosserie. Als je vragen hebt, laat het ons weten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45365 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica probleem ruitenwisser van de Honda Odyssey uit 2001
Hallo, naast de aanbevelingen van de Fiat-collega, controleer ook of de schakelaars op de bedieningshendel of hendel goed werken (doorgangstest), aangezien ze door gebruik slijten en slechte contacten maken. Met vriendelijke groet!