Zoek MDM

Bulletin

EPIC POMP VERVANGEN DOOR BOSCH IN FORD TRANSIT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45303 door handmatig-mechanisch
EPIC POMP VERVANGEN DOOR BOSCH IN FORD TRANSIT Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag in contact komen met iemand die dit soort ombouw kan doen. Ik heb namelijk een groot probleem met een 2.5TD Transit uit 1997 die niet start.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45304 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: DE EPIC POMP VERVANGEN DOOR EEN BOSCH POMP IN EEN FORD TRANSIT
Hoi raul40, als je vermeldt dat je het hebt gecontroleerd, kunnen zij je misschien helpen. Het vervangen van de pomp kan namelijk betekenen dat ook de bedrading, injectoren, pompbeugel, etc. vervangen moeten worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45307 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: DE EPIC POMP VERVANGEN DOOR EEN BOSCH POMP IN EEN FORD TRANSIT
Nou, in principe is de pomp die bij de Transit wordt geleverd een Lucas Epic, en ik heb al een compatibel Bosch mechanisch systeem geïnstalleerd. Voor zover ik weet is de kabelboom van de oude pomp defect en is slechts één van de kabelboompennen gebruikt om de stopklep te bedienen. Nu ben ik bezig met het vervangen van het hele gasklepsysteem, het installeren van de nieuwe kabel en gasklep. We hebben ook diesel naar de injectoren gekregen, maar hij start niet eens. Mijn grootste vraag is of er iets aan de defecte kabelboom moet worden gedaan om de ECU te misleiden. In principe, voor zover ik weet, niet, maar ik weet het niet zeker. We hebben de injectoren ook op de testbank getest en ze werken en zijn compatibel met deze pomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45310 door handmatig-mechanisch
Heb je de pomptiming van de motor gecontroleerd? De statische timing kan voor beide verschillend zijn, wat problemen kan veroorzaken bij het starten. Dan is er nog de kalibratie van de injectoren. Deze pomp werkt mogelijk met verschillende drukken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45311 door handmatig-mechanisch
Wat de kabels betreft, zou ik een positieve kabel (met een schakelaar) rechtstreeks op de afsluitklep aansluiten, om er zeker van te zijn dat deze een constante stroom krijgt. U zegt immers dat de Bosch volledig mechanisch is, voor het geval de stroomtoevoer naar deze afsluitklep uitvalt vanwege een probleem met de kabelboom en de ECU die u noemt...