Zoek MDM

Bulletin

Skoda Octavia wil niet accelereren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45197 door handmatig-mechanisch
Skoda Octavia accelereert niet. Geplaatst door manual-mecanica
Mijn Skoda 1.8 benzine met handgeschakelde versnellingsbak start perfect, maar accelereert niet. Als ik de luchtinlaat gedeeltelijk blokkeer, accelereert hij wel perfect.

Ik heb de gasklep, brandstofpomp,
krukassensor en luchtmassameter al vervangen. De elektrische bedrading aan de motorzijde is verwijderd en volledig opnieuw aangesloten. Hij start weer perfect, maar accelereert niet.

Bij 1250 toeren per minuut valt hij stil; het is alsof hij verzuipt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45198 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem dat de Skoda Octavia niet accelereert.
Je hebt waarschijnlijk een losse of gebarsten luchtinlaat of spruitstuk, want het is niet normaal dat de motor goed accelereert als deze "verstopt" is. Controleer of er geen lucht via de ontluchtingsslang (canister) naar binnen komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45199 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het probleem dat de Skoda Octavia niet accelereert.
Ik blokkeer het niet helemaal, ik probeer het alleen een beetje te blokkeren. De inlaat is goed afgesloten, dat is al gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45204 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet zeker of er een MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure) in zit; het is een 1.8T, ik denk van wel. Ik weet ook niet of er een gaspedaalpositiesensor in zit. Als je die al hebt gecontroleerd, kan ik me niets anders bedenken dat de onjuiste luchtinlaatmeting zou kunnen veroorzaken (iets met de bedrading van de MAP- of MAF-sensor...). Ik zou de continuïteit van de connectoren van deze sensoren naar de ECU controleren (om een ​​defecte verbinding uit te sluiten) of een probleem met de MAP-sensor zelf. Als er een lek was, zou het stationair toerental hoog zijn... en ik denk niet dat dat het probleem is. Je zou een diagnose moeten laten uitvoeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 10 maanden geleden #45247 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor uw interesse.

De computerkabels zijn al gecontroleerd. Morgenmiddag, vrijdag, wordt de auto uitgelezen en ik zal de resultaten hier plaatsen. De MAF-sensor is vervangen door een nieuwe, het gasklephuis is vervangen door een exemplaar van een andere auto dat goed werkt, de temperatuursensor is vervangen door een nieuwe en het inlaatspruitstuk is volledig gedemonteerd en gerepareerd. Als u vragen hebt, ben ik morgen weer bereikbaar. Nogmaals bedankt.