Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de achterwielen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45119 door handmatig-mechanisch
Probleem met de achterwielen Geplaatst door manual-mecanica
Nou, ik hoop dat je me kunt helpen, want ik maak me een beetje zorgen. Mijn Land Cruiser heeft 52.000 km op de teller en ik heb gemerkt dat de achterwielen aan de binnenkant versleten zijn. Ik ben ermee naar de monteur bij de dealer geweest en hij vertelde me dat het kwam doordat ik met veel lading reed, maar toen vertelde hij me dat het de aandrijfas zou kunnen zijn. Toen bracht ik hem naar een monteur die ik vertrouw, zou je kunnen zeggen, en hij vertelde me dat het de aandrijfaslagers zouden kunnen zijn. Ik weet er eerlijk gezegd niet veel van. Ik hoop dat je me kunt helpen en of het normaal is of niet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Probleem met achterwiel
Hoi ronald_mago, overmatige camber op de achterwielen zou het probleem kunnen zijn. Controleer eerst alle rubberen bevestigingen van de achterwielophanging, evenals de bevestigingen op de draagarmen, voordat je de auto laat uitlijnen en parallelmetingen laat uitvoeren, want het is lastig om dit goed te doen zonder de benodigde apparatuur. Houd er ook rekening mee dat je de auto zwaar belast; de vering kan slap zijn. Controleer de rijhoogte zoals aangegeven. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45121 door handmatig-mechanisch
Vergeet allereerst niet om de speling van de lagers in de achternaaf te controleren; indien dit het geval is, dient u deze af te stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #45184 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat ik altijd licht reis. Ik ga nu weg en ik zal later een foto plaatsen om te zien wat jullie van de slijtage vinden. Oh, en aan de andere kant vertelde mijn vriend me dat de achterbanden rolden alsof de bouten niet vast zaten. Ik heb het eerlijk gezegd niet gezien of opgemerkt.

Nog iets, hoe kan ik controleren of de lagers van de achternaaf speling hebben?
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #45185 door handmatig-mechanisch
Zorg ervoor dat de wielbouten goed vastzitten. Krik de achterkant op en duw het wiel op zijn hoogste punt (naar achteren en naar je toe). Als er speling is, merk je dat... het zou niet moeten bewegen. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Proost!