Zoek MDM

Bulletin

turbo-olieleidingzeef ja of nee?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45343 door handmatig-mechanisch
Antwoord van monteurs op de vraag: turbo-olieleidingzeef, ja of nee?
Hallo allemaal, vandaag had ik een probleem met een gebarsten turbo in een Peugeot 1.6 HDi-motor. Toen ik de nieuwe turbo monteerde, zag ik dat deze binnen enkele minuten dezelfde problemen had. Ik ging naar Peugeot en de werkplaatschef vertelde me dat sinds 2006 bij alle motoren van dit type het microfilter uit het turbokanaal wordt verwijderd omdat het verstopt raakt en kapotgaat.

Volgens Peugeot is de enige manier om deze motor in goede conditie te houden door 5W30 dieselinlaat te gebruiken en dit microfilter te verwijderen.

Na een gesprek met een bedrijf dat turbo's repareert, legden zij ook veel nadruk op het verwijderen van dit microfilter.

Ik hoop dat dit nuttig is geweest.

* cfac, verbrand je handen, want ik ben monteur en ze betalen me weinig, haha.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 6 maanden geleden #45345 door handmatig-mechanisch
Antwoord van monteurs op de vraag: turbo-olieleidingzeef, ja of nee?
Hoi, ik zie dat er al aardig wat van jullie zijn die vinden dat hij verwijderd moet worden, dus dat ga ik doen, de "oorlog" die deze HDI's veroorzaken als de turbo kapot gaat... en ook het vacuümfilter schoonmaken, etc... als ik geluk heb, en de "schaafsel" niet te ver is doorgedrongen, waardoor de uitlaat van de oliepomp open is... "kale ijzeren" nokkenassen heb ik gezien... Ik heb er nu eentje die ik "helemaal" moet demonteren (omdat er al 2 kapot zijn gegaan). De kettingslede zou kapot zijn...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.